Johan

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:00
Locatie: klein dorpje bij Amsterdam

Johan

Bericht door Johan »

Even voorstellen:
Ik kom uit de Zaanstreek, dat bijeengeraapt zooitje met molens en industrie tussen woonwijken en ontspanning net boven Amsterdam. Ik ben al tijden op zoek naar de "Gentlemanly lifestyle". Ik hou van alle dingen ontdaan van trends en onoorspronkelijkheid.
Ik ben een aantal jaar begonnen met scheren met het open scheermes, en een Amerikaanse site over dit onderwerp heeft een topic "pipe of the day".
zodoende ben ik naar de plaatselijke Primera getogen en heb een Big-Ben aangeschaft met een ongesausde natuurlijke tabak.
Ik moet nog een berg leren, dat klereding gaat om de haverklap uit, echter de smaak van pure tabak en degedistingeerdheid van het pijproken daagt mij uit om het pijproken vol te houden.
Dat gehaaste gebeuren van Brandaris met blauwe vloei heeft nu al veel te lang geduurt, tijd voor wat met heden ten dage "Zen" noemt....

Ik hoop letterlijk en figuurlijk hier een hele hoop op te steken

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Welkom, er valt hier zowel voor de beginner als de wat meer ervaren pijproker een hoop te leren.

Zeker voor de eerste stappen is de 'pijprokersbijbel', zoals ik hem genoemd heb van janneman, een ware uitkomst (check de link onder z'n berichten),.... een overkill aan info, maar reuze handig !
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom. ja ja, de pijp is een genot waar men voor moet zwoegen...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Welkom en veel plezier hier!!
Afbeelding

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

welkom!!
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Van harte welkom, Johan!

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Van harte welkom, naamgenoot!
“If you are going through hell, keep going.”

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Welkom.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom !
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

welkom ! welke tabak heb je bij je big-ben? fijne pijpen trouwens

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Welkom Johan! =D>

Veel plezier hier op de forum en als je vragen hebt, stel ze gewoon :) Je kunt een hoop leren hier in ieder geval.

Zelf rook ik alleen aromatische tabak, er zijn zoveel soorten en keuzes dat er vast wel een tabak tussen zit waar je heerlijk van zal genieten!

Ook zijn er pijpen in allerlei soorten, maten en types. Zelf rook ik overwegend Big Ben pijpen, goede kwaliteitspijpen voor een schappelijke prijs. Gisteren ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste Peterson.

Succes en veel rookgenot in ieder geval! :-?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:00
Locatie: klein dorpje bij Amsterdam

Bericht door Johan »

Ik heb nu een pakje "Sail Natural - Original Dutch Cavendish" en de oer-Hollandse Voortrekker. Qua smaak liggen ze niet ver uit elkaar (volgens mij...), de Sail lijkt iets vochtiger, die begint af en toe te borrelen. En van de Voortrekker lijkt ik wel meer pijpen te kunnen stoppen van die 50gr.
Ik weet niet of al die "smaakjes" iets voor mij is, vooralsnog houd ik het bij natuurlijke tabakken, maar ik denk dat de plaatselijke Primera mij niet veel verder kan helpen. Ze hebben geloof ik nog Koopvaert en dan een paar blikken met "smaakjes", dan houdt het op.
Heeft iemand ervaring met een goede tabakszaak ergens tussen Amsterdam en Alkmaar?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

primera hier in hoogeveen heeft redelijk wat tabakken, stond ervan te kijken, en je kan er ook speciale tabakken bestellen is mij verteld. voortrekker vroeger wel gerookt kon me toen niet bekoren misschien nu wel vind baai toch wel lekker wat je zegt idd die tabaks smaak. sail, de hele sail lijn nog niet gerookt.

Gebruikersavatar
Agarapijp
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:41
Locatie: Goes Zeeland

Bericht door Agarapijp »

Welkom op het forum.
In Amsterdam bij Hajenius hebben ze veel voor de pijproker. Verder vind ik het wel een sport om in iedere plaats waar ik kom op zoek te gaan naar een tabakswinkel. Ik koop regelmatig, zeker blikken want die kan je toch lang bewaren. Verder kun je ook via internet tabak kopen.

Groeten Jan
A good pipe is a joy for ever!

drfretboard

Bericht door drfretboard »

+1 voor Hajenius. Verder zijn er meerdere goede tabakszaken in Amsterdam.

* Berkman - Bloemenmarkt

<object width="640" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

* Davidoff - Van Baerlestraat
<object width="640" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

* McCarthy's
<object width="640" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

* Hartman
<object width="640" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Hai. Succes gewenst!
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

En weer een welkom. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Welkom Johan en inderdaad - probeer Hajenius in A'dam.
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Wees welgekomen!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:00
Locatie: klein dorpje bij Amsterdam

Bericht door Johan »

't Wordt dus een dagje shoppen in Amsterdam, ik dacht altijd dat Hajenius exclusief sigaren verkocht.
Het is bijzonder jammer dat de échte tabakszaken verdwijnen en worden omgevormd tot lootjesverkooppunten met wat shag, peuken, veel te dure sigaren in die zachtgele aluminium reageerbuizen en oh, ja nog wat pijptabak.
Het zelfde geldt voor fatsoenlijke scheerproducten trouwens, het beste wat je met veel geluk kunt krijgen bij de lokale ketendrogist is Tabac (!).

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ook van harte welkom hier. In tegenstelling tot voorgaande berichten ben ik helemaal niet te spreken over het tabaksassortiment van Hajenius. De bijzondere merken hebben ze helemaal niet. De andere vier op het lijstje van drfretboard zijn wel goed met name Berkmans bij de Bloemenmarkt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:00
Locatie: klein dorpje bij Amsterdam

Bericht door Johan »

Amsterdam is gelukkig om de hoek, als ik het pontje mee heb, een klein uurtje fietsen. Of met de trein natuurlijk, maar sinds ze beveiligingscamera's overal hebben hangen word ik meteen gezien en laten ze prompt de treinen vertragen of uitvallen...
Hajenius misschien te elitair? Probeer ik die andere op de Bloemgracht, ik zie wel, als ik toch in dat dorp ben wat we hoofdstad noemen.
Bedankt voor de tips heren!

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:13
Locatie: Wijk aan Zee

Bericht door Sander »

Welkom Johan!
"If it works for you, then you're doing it right."

Plaats reactie