teunis

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

teunis

Bericht door teunis »

Hallo,

Bij deze meld ik mij aan als nieuw forumlid. Over mijzelf:
Ik ben 51 jaar, getrouwd, woon in de buurt van Coevorden (Drenthe), ben hobbyboer met 8 schapen, veel kippen, konijnen, 3 katten en 2 honden. Rijdt motor (suzuki 125 cc en Honda Silverwing -de motorscooter), fok met de konijnen om deze op shows te laten zien, maak zelf wijn en brei o.a. mijn eigen truien en sokken.
De relatie met de pijp is er één van een haat-liefde verhouding. Na een fikse tongbite smijt ik het ding in de hoek, is immers zijn eigen schuld, had hij maar niet moeten bijten, maar na een paar dagen haal ik hem er wel weer uit en aai liefdevol over het koppie.....
Het helpt wel, want na een paar van deze afstraffingen bijt hij niet zoo snel meer....of zou het lezen van de alom geprezen "bijbel" van heer Kusters hier debet aan zijn...
Hoe dan ook, langzaam maar zeker begeef ik mij op het pad van de edele kunst.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Welkom Teunis.
Veel plezier op dit geweldige forum waar je al je vragen kwijt kunt en ook nog eens serieuze antwoorden krijgt.
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

welkom teunis. ik sluit me aan bij bommel, heb zelf ook veel geleerd van dit fijne forum.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Welkom hier!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ook van mij een hartelijk welkom !
Afbeelding

Teun72
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 16:33
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

Ook welkom namens deze nieuweling! :D

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Hoi! :!:
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Welkom hier, het is hier een fijne plek met fijne mensen. :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Hoi! Post vaak!

Neem je ook bestellingen op voor geitenwollen sokken?

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Ehhhh

Geitenwol bestaat niet, er is maar 1 geit die wol levert en dat is de angorageit, en van die wol kan je geen fatsoenlijke sok maken.

De "geitenwollensok" is gemaakt van Noorse schapenwol, van nature erg prikkerig. Gewoon Texelaarwol gemengd met garen voldoet.

Sokkenwol is duur, 1 paar kost net zoveel als 5 paar bij de Zeeman of op de markt. Je doet er wel minder lang mee.

Heb je het geld er voor over en wil je daarmee wel gezien worden, dan kan ik inderdaad op bestelling "geitenwollen sokken" breien!

Is dit antwoord serieus genoeg? :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Hahaha,

Met welke doe je nu langer; handgemaakt of Zeeman?
teunis schreef:Ehhhh

Geitenwol bestaat niet, er is maar 1 geit die wol levert en dat is de angorageit, en van die wol kan je geen fatsoenlijke sok maken.

De "geitenwollensok" is gemaakt van Noorse schapenwol, van nature erg prikkerig. Gewoon Texelaarwol gemengd met garen voldoet.

Sokkenwol is duur, 1 paar kost net zoveel als 5 paar bij de Zeeman of op de markt. Je doet er wel minder lang mee.

Heb je het geld er voor over en wil je daarmee wel gezien worden, dan kan ik inderdaad op bestelling "geitenwollen sokken" breien!

Is dit antwoord serieus genoeg? :lol:

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Wel, even serieus dus:
de handgemaakte is uiteraard kwalitatief beter dan de Zeeman; omdat er bij de handgemaakte ook wol in zit, neemt het beter vocht op. Dit gecombineerd met schoenen met leren zool, of nog beter: klompen, en dan heb je altijd droge voeten en slijt je sok veel minder. Bovendien speelt de voet minder voor geurkaars als je ze op de salontafel legt om eens uitgebreid van een pijp te genieten en zal de roomnote van je tabak beter tot zijn recht komen. Je partner zal je waarschijnlijk verbaasd vragen welke lekkere tabak je nu weer gekocht hebt!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Welkom.

Natuurlijk kwaliteit laat zich raden.
Ik koop standaard sokken waar veel wol in verwerkt zit, die zijn dus duur, maar het draagt prettiger. Schoenen koop ik eveneens duur, mijn vrouw verklaart me voor gek. Toch doe ik tussen de 10 en 12 jaar met een paar. Na ca. 6 jaar laat ik ze compleet verzolen en wordt de zool weer genaaid en niet geplakt.
Totale kosten € 500,-- (gedeeld door 10 jaar is € 50,-- per jaar) daar krijg je ze bij de schoenenreus niet voor mee!

De grap is wel dat je (net als bij pijpen) over een groter aantal paren moet beschikken, want schoenen hebben ook hun rust nodig.
(het schoenenmerk is Greve)

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Rob, ik zou eens voor een paar tientjes schoenen bij de reus aanschaffen en sokken van een of ander nylonproduct. Dat een paar dagen dragen en dan de voeten op tafel... Wedden dat je vrouw je nu weer voor gek verklaard (het is immers ALTIJD onze schuld, wat er ook gebeurd) en je "verzoeken" weer je eigen schoenen en sokken te dragen!
Waarschijnlijk zal ze minder klagen als de schoenen weer eens gerepareerd moeten worden als je haar aan bovenstaand experiment herinnerd.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Dank je wel. Enne, goedkoop is duurkoop.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Exxos
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 aug 2010 16:33
Locatie: Westvlaanderen

Bericht door Exxos »

Ook van mij van harte welkom.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:13
Locatie: Wijk aan Zee

Bericht door Sander »

Welkom!!
"If it works for you, then you're doing it right."

Plaats reactie