Winslow - No 1

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
drfretboard

Bericht door drfretboard »

Winslow Collector schreef:
Upper Ten schreef:......
Na enkele keren roken moet ik erkennen dat dit niet mijn tabak is.
Ik rook af en toe wel eens zoete tabak maar deze is te overweldigend en het aroma is mij te romig.
Helaas WC, maar toch zeer bedankt. Maar ik kan nu tenminste over deze tabak meepraten.

WC jij bent geen Latakia liefhebber en ik lust er wel pap van. Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Maar zoals gezegd, dank voor je moeite.
Heel mooi, nu heb je zelf je oordeel kunnen vormen. Smaken verschillen inderdaad en graag gedaan wat beteft het sturen van de sample. Nu heb je een eigen oordeel kunnen vormen, zonder dat het je tientjes had gekost om een blik te moeten aanschaffen.

Leuk om te lezen tot nu toe:
Of het is NIET iemands tabak, of men is er lyrisch over. Nog niet echt "tussenin"-meningen gelezen.

Mooi product, die tabak en mooi dat mensen nog een individuele smaak hebben.

Ik wil wel voorzien in een gematigde opvatting. :D

Deze tabak vind ik duidelijk van goede kwaliteit, maar ik sta zelf niet te springen om de smaak. Ik zou'm nog wel weer roken, maar kan er prima buiten.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

ik baal er van dat ik hem op heb,eerst wat andere soorten opmaken,en dan zeker weer bestellen...

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

Dit zou weleens iets van Winslow wat ik misschien meer kan waarderen als een groot deel van zijn pijpen. Misschien toch een keer bestellen, nadat ik alles besteld heb wat nu op mijn lijstje staat.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Zo, net even gerookt en dit keer stukke losser gestopt (en met filter). Dit rookt vele malen beter! De pijp is nu echt LEEG en ik hoefde niet zo vaak opnieuw de vlam erin te zetten.

Als het na de volgende keer roken (heb nog één pijp over van m'n sample) nog steeds bevalt, ga ik er een blik van aanschaffen. :)
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Vanavond ben ik aan het 3e blik begonnen. Volgens Janneman moet je alvorens een oordeel te kunnen vellen over jouw smaakbeleving van een tabak er het nodige van gerookt hebben.
Daar heeft hij gelijk in.
In verschillende pijpen en op wisselende tijdstippen roken.

Het is een zoete mixture met een prettige nasmaak, het brandt makkelijk.
Een soepele aangename tabak waar ik graag naar teruggrijpt.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Ik heb er nu zo ongeveer een half blik van gerookt (plm. 50 gram). In het begin was ik helemaal lyrisch van deze tabak. En toch grijp ik nu liever naar een wat minder zoete tabak. Op de lange termijn bevalt me een tabak met Latakia beter. Maar ik ben wel blij met het blik. Soms steek ik m'n neus er in en ruiken maar aan de tabak. Heel apart. Ik bedoel de geur van de tabak.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

jarnogab schreef:Een blik aanschaffen om deze fascinerende tabak aan een nauwgezetter proef-experiment te onderwerpen, dringt zich dan ook op.
En toch vandaag wat afgeknapt op de prijs en aldus niet aangeschaft :(
Groeten,
jarnogab

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Volgens mij zomaar € 5,-- per blik in prijs omhooggeschoten, klopt.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

jarnogab schreef:
jarnogab schreef:Een blik aanschaffen om deze fascinerende tabak aan een nauwgezetter proef-experiment te onderwerpen, dringt zich dan ook op.
En toch vandaag wat afgeknapt op de prijs en aldus niet aangeschaft :(
Ook @Robvoorburg:

Bestel dit gewoon in Duitsland heren. De importeur (Pronk in Diemen) calculeert zich schathemeltjerijk aan de Winslow tabakken en de Davidoff. Prijsverschil Davidoff met Duitsland is € 7,50. Verzendkosten zijn € 9,- dus 2 blikken of meer bij de Oosterburen bestellen levert je al besparing op.
Heb daar in Zutphen nog discussie over gehad met de vertegenwoordiger van Pronk en ook Rudi heeft daar bij de directie van Pronk al flink aan de bel getrokken.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Over kartelvorming gesproken!!

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

In België kost het precies 20 euro. O.a. verkrijgbaar bij Claes Tabaco in Hasselt, maar volgens mij ook Huis Verloo in Antwerpen. Blijkbaar een andere importeur dan in Nederland....

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

dr. Watson schreef:Over kartelvorming gesproken!!
Kartel? Juist niet. Dan zouden overal dezelfde prijzen gelden.

Winsløw nr.1 in NL € 24,95 en in D € 17,20
Davidoff Sweet Mixture nr.2 in NL € 35,- en in D € 27,50.

Het is gewoon belachelijke prijsvorming van 1 bedrijf: de importeur Pronk. Die plakt de banderollen erop en de winkelier kan daar niets aan doen.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

mawi schreef:In België kost het precies 20 euro. O.a. verkrijgbaar bij Claes Tabaco in Hasselt, maar volgens mij ook Huis Verloo in Antwerpen. Blijkbaar een andere importeur dan in Nederland....
Inderdaad een andere importeur. Wegens de accijnskwestie zal de importeur in België gesitueerd moeten zijn om in België te mogen verkopen. Een Nederlandse importeur mag geen Belgische banderollen bestellen en daarna de tabak in België aan de winkeliers leveren.

Regelgeving, verdrag van Schengen, enzovoorts. Allemaal belemmerende maatregelen. Gelukkig is er internet. Iets dat firma Pronk schijnt te vergeten. Dus voor ons, pijprokende consumenten, zijn er uitwegen.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Misschien dat we voor een volgende meeting een stuk of 15 blikken kunnen bestellen om zo de verzendkosten te verminderen. ;) OF als iemand toevallig naar Duitsland gaat even wat geld overmaken naar diegene. :P
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Leuk en er vervolgens eens een keer voor de deur van de Nederlandse importeur mee pronken.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

robvoorburg schreef:Leuk en er vervolgens eens een keer voor de deur van de Nederlandse importeur mee pronken.
Pronken? PRONKen? Hilarisch!!! :lol: =D>

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

robvoorburg schreef:Leuk en er vervolgens eens een keer voor de deur van de Nederlandse importeur mee pronken.
:D :D Janneman zit nu even as en vonken uit zijn toetsenbord te meppen; pijp en proest gaan niet goed samen... :D :D
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Gypscoprotheres schreef:Misschien dat we voor een volgende meeting een stuk of 15 blikken kunnen bestellen om zo de verzendkosten te verminderen. ;) OF als iemand toevallig naar Duitsland gaat even wat geld overmaken naar diegene. :P
Goed idee. Blikken versturen vind ik teveel gedoe. Maar ik wil best een investering doen en een voorraadje aanschaffen voor een meeting. Degenen die dan wat willen kopen kunnen dat bij mij doen voor de Duitse prijzen die ik ervoor betaald heb. Wat ik overhoud rook ik lekker zelf op. Staat bij mij toch al in mijn top 5 van tabakjes, dus mocht ik blikken overhouden zie ik dat niet echt als straf.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ter zijner tijd zal ik me dan zeker melden WC :D
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:Ter zijner tijd zal ik me dan zeker melden WC :D
Prima. Mocht een nieuwe bijeenkomst naderen, open ik hiervoor wel tijdig een topicje. Zodat ik ook nog even de tijd heb om te bestellen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Joohoo... Hier ook een medemens die niet teveel wilt betalen voor een van zijn favo tabakken. Dus voor die meeting graag nog ff conjac want dan wil ik ook bestellen... Alvast thanx.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:Dus voor die meeting graag nog ff conjac
Hipz? :P

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

@WC: Mooi! :D De hoge prijs van pronk was tijdens de meeting de reden dat ik in plaats van PW #1 bijna 3 blikken andere tabak heb gekocht. (wel 50g I.P.V. 100g, maar dan nog...)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 mar 2011 13:07
Locatie: Vroomshoop

Re: Winslow - No1

Bericht door Forza1961 »

Aangeschaft via Tobaccoshop. Had een monster ontvangen, tijdje geleden alweer van WC, en die beviel me goed. Ga nu voorlopig stoppen met tabak kopen want er gaat aardig wat geld in zitten.
Succes hebben is één keer vaker opstaan dan het aantal keren dat je valt......

Winslow Collector

Re: Winslow - No1

Bericht door Winslow Collector »

Forza1961 schreef:Aangeschaft via Tobaccoshop. Had een monster ontvangen, tijdje geleden alweer van WC, en die beviel me goed. Ga nu voorlopig stoppen met tabak kopen want er gaat aardig wat geld in zitten.
En het gaat allemaal in rook op... :?

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Winslow - No1

Bericht door robvoorburg »

Ja, helaas, maar wel in goede rook!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow - No1

Bericht door Bommel »

robvoorburg schreef:Ja, helaas, maar wel in goede rook!
Witte?

Oeps, bijna zware kost. :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow - No1

Bericht door Bommel »

Gisteren een eerste bolw van deze tabak gerookt en ook deze Winslow tabak is erg goed.
Als men in een test fase zit door middel van samples, Winslow Harlekin en Winslow no 1, is het aan te bevelen om eerst met de no 1 te starten.
Ik heb de "fout" gemaakt om het anders om te doen en dan is men verwent met de explosieve extase van de Harlekin en driegt no 1 iets tegen te vallen omdat de verwachting dan extra hoog gespannen is.
Maar ook no 1 bevalt mij erg goed.
Met andere woorden, iedere zoetekauw zal deze tabak in zijn assortiment moeten hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Winslow - No1

Bericht door Master-Fan »

een blik aangekocht van deze tabak. Eerste indruk, prima wellicht iets vochtig. Ben nog niet lyrisch, maar dat kan zeker nog komen. Dat heb ik tenslotte ook wel ervaren met de peterson tabak.

Later een update van mijn ervaring :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Re: Winslow - No1

Bericht door witte rasta »

hij wordt nog lekkerder als je em steeds uit dezelfde pijp rookt
ik rook em altijd uit dezelfde Winslow en het wordt iedere keer beter
idem voor nr 3
grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Plaats reactie