Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door gezel »

Mooi artikel. :B
Toch maar weer een pakje van kopen. :)

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door witte rasta »

ik rook m'n clan altijd uit dezelfde pijp
de caramelgeur komt er steeds meer en meer in nu mo'k zeggen
momenteel rook ik er van Dukdalf van 15 jaar oud,en hij is heerlijk!!
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Alvader »

Zeer leuk artikel om even van het drukke ouderlijke bestaan te ontkomen :wink: Echter moet ik bekennen na twee pakjes opgerookt te hebben uit 3 verschillende pijpen
op een langzaam gestaag tempo (ik kan zo twee uur met een pijp doen) dat ik helaas ten nimmer de befaamde caramelachtige smaak heb mogen ontdekken. Eveneens was de roomnote
niet caramelachtig! Caramel of fudge was in geen weide omtrek te bekennen :lol: Wel was het een intrigerende smaak en je proeft echt een palet aan smaken die op zich niet vervelen.
Maar caramel was het allerminst, ook bleef de geur na afloop geen drie dagen hangen zoals ik sommigen heb zien schrijven. Nu ik dit zo schrijf denk ik: zou ik soms een oud pakje hebben gehad??
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Nekker »

Ik blijf het zeggen en herhalen, naar mijn mening heeft Clan een onterecht slechte reputatie gekregen. Vermoedelijk te maken met het feit dat vroeger iedereen Clan rookte? In tijden als vandaag, waar luxe tabakken en exclusievere zaken meer op de voorgrond zijn. Kan het niet zijn dat men Clan daardoor is gaan associëren met slechte smaak voor tabak? Gewoon door het feit dat wij ons zo graag, als pijproker, willen afscheuren van het meelopen als kudde dieren?

Daarbij wil ik overigens niemand schofferen, wanneer iemand zegt dat hij hem echt niet lekker vindt. Dan is dat voor die persoon een waarheid als een koe. Er zijn bepaalde tabakken die ik ook niet gerookt krijg, en dat ligt gewoon aan persoonlijke smaak. Maar ergens vraag ik me toch niet af, of de afgunst tegenover Clan niet voor een groot deel in ons hoofd zit?

Ik heb hem gerookt en kon er buiten dat ik het een middelmatige tabak vond, niet veel meer uithalen. Hij rookte redelijk vlot, ik vond qua smaak niet te flets of te overheersend. Het is gewoon een alledaagse tabak, die je opsteekt, en verder weinig over moet nadenken. Waar overigens niets mis mee is. Zo rook ik af en toe graag de Borkum Riff - Whisky, blindelings wanneer ik aan het tuinieren ben. Als ik mij met een goed boek in mijn luie zetel plaats, dan is dat ook de laatste tabak waar ik aan denk hoor. Dan grijp ik graag naar iets complexer.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Geloof

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Geloof »

Clan is gewoon goed te roken, maar er zijn intussen tabakken met veel meer smaak op de markt.
Achterhaald wil ik niet zeggen, voor iemand die net begint pijp te roken kanndit best een goede tabak zijn, voor iemand die geen uitgesproken smaak wil, in de vorm van extra zoet is deze ook geweldig, maar voor iemand die winslow 1 op het menu heeft is clan een absolute miskooop.
Mijn mening dan hoor, als iemand anders er anders over denkt, en clan
als dagelijkse kost wil zien hou ik deze persoon hier niet van tegen.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door dr. Watson »

Clan is geen beginnerstabak. Met de juiste pijp en techniek is het een meer dan uitstekende tabak.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Male Securus »

Buitengewoon interessant, dat artikel!
Doet me zin krijgen om Groningen eens aan te doen...

Toevallig rookte ik vanavond Clan, die me enorm gesmaakt heeft. Deze tabak begint me meer en meer te bevallen!
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door gezel »

Nieuw pakje clan opengemaakt.
Pijpje clan opgerookt.
Ziet uit als een baai, stopt als een baai en brand als een baai.
Smaakt prima.
Een baai met een smaakje.
De toffee / caramel smaak kan ik (nog) niet ontdekken.
Licht zoet.
Bruine suiker en een hint van cacao.
Mijn smaak is mogelijk nog onder invloed van de brown & yellow geest.
Daar rook ik er enkele per dag van.
Roomnote is volgens de dames in huis iets zoetig en te tollereren.
Caramel konden ze in de geur niet ontdekken.
Brand goed, af en toe te goed.
Beetje temperen.
Helemaal leeg gerookt, tot op de bodem. =D>
Maarja, dat is met een baai ook niet zo moeilijk. :sherlock:

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door robvoorburg »

Klopt het is gewoon een baai met een luchtje.
Van Voortrekker was vroeger eveneens een mixture in de handel,
die m.i. best te doen was.

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Male Securus »

Ondertussen rook ik dagelijks een pijp Clan. Wel altijd in dezelfde dr.Boston. Ik zie de pijp zelf eigenlijk niet zo graag, maar hij smaakt zo goed :D

Blijkt voor mij dus een blijvertje!
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door eka_nl »

Ik ben nog niet zo'n hele ervaren pijproker en ben een jaar geleden begonnen met Clan. Het is de eerste pijptabak die ik ooit gerookt heb en ik moet zeggen best met plezier. Aangezien mijn kennis van pijptabak 0 was ben ik met mijn keuze van Clan alleen op de verpakking uitgegaan die er wel cool uitziet met die schotse ruit en het kwam me vaag bekend voor. Ik moet zeggen dat ondanks dat ik af en toe mijn mond verbrandde (inmiddels niet meer) ik de smaak wel lekker vind. Die overdreven geur die uit het pakje komt vind je tijdens het roken gelukkig niet zo terug, alleen in de room note. Nu ik inmiddels wat meer tabak heb grijp ik er niet zo snel meer naar (mijn nr 1 op dit moment is de Troost special cavendish, die vind ik helemaal geweldig) maar ik kan nog zeker wel genieten van een pijp gestopt met Clan. Ik kan ook wel zeer goed de tabak waarnemen als ik hem rook ipv alleen de "saus" en dat bevalt me wel, ook het feit dat hij niet zo zwaar is. Toch zal dit niet de eerste tabak zijn die aanraad aan iemand die wil beginnen met roken.
De pijp gaat er wel helemaal naar ruiken dus ik gebruik voor de Clan alleen mijn goedkope Angelo pijp, mijn beginners paar :-D

Wat ik heb gelezen is dat de Clan van nu anders is dan de Clan van toen. Het recept schijnt veranderd. Er is mij verteld dat de Mac Baren vanilla toffee cream meer lijkt op de originele Clan van vroeger. Ik heb geen idee. Ik vind die Mac Baren erg lekker, veel lekkerder dan de Clan maar ik heb natuurlijk geen referentie materiaal.

Godfrey59

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Godfrey59 »

Ooit minstens 25 jaar geleden eens Clan aangeschaft en geprobeert . Toen een verschrikkelijke ervaring en een overheersende toffee lucht . niet voor herhaling vatbaar .

Gisteren naar een paar bekende en onbekende soorten bij Willem gekocht te hebben vertelde ik hem het verhaal over de Clan daar deze een nieuwe soort uit hebben gebracht ( lichtblauw pakje ) Hij vertelde mij dat ook de oude Clan veel anders was als 25 jaar terug . En :lol: hij heeft gelijk nu smaakt het best goed niet zo overheersend .

Dus wat ze nu veranderd hebben weet ik niet , maar dit is 100% zeker een andere Clan als 25 jaar terug .

Godfrey

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Clan aromatic

Bericht door wiele »

Ik heb al veel slechte dingen gelezen over de clan aromatic. Maar ik rook hem heel regelmatig. Zeker 2 keer per dag.
Zijn er nog liefhebbers? Wat vonden jullie?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Eliminator »

Daar was al een topicje voor, dus samengevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Bommel »

De afgelopen dagen heb ik enkele van mijn schoonheden bedoezeld met Clan.
Ik was benieuwd naar deze underdog tabak en of deze echt zo niet te pruimen zou zijn.
Mijn mening na enkele pijpen is dat deze tabak niet slecht is zoals men het wil laten lijken.
Ik merk niks van overdreven zoetigheid, caramelligheid, tong bijten enz.
Als ik het vergelijk met Mac Baren Vanilla of Mac Baren Vanilla Toffee hebben deze tabakken een meer roomnote achterlatende geur dan Clan.
Wat me wel opvalt is het blok geperste tabak in de verpakking, men moet echt werken om de tabak los te krijgen alvorens de pijp te kunnen stoppen.
Luchtig stoppen is ook het devies dat voorkomt te heet roken en dus tong bijten.
Eind conclusie over deze tabak volgens deze heer van stand is een aardige tabak die gerook kan worden zonder na te denken en zeken niet de moeite waard om er rustig voor te gaan zitten.
Eerder een tabak voor lunting, knutselen en prutselen.
Ze is qua smaak nogal vlak en ik haal de volgens de beschrijving 14 tabak soorten niet uit.
Daarin tegen is Neptune een spannender tabak die meer verrassend van aard is.
Zal ik deze tabak weer eens kopen, ja wellicht want het is een leuke mijmer tabak.
En het is een tabak waar voor de reguliere Clan consument zich niet hoeft te schamen.
Deze tabak verdient het niet om een underdog te zijn het is tenslotte geen Buckler of Radler onder de tabakken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door wiele »

Wat ik precies wel merk met de clan tabak is dat Mn pijp precies wat plakkerig begint te worden , vooral boven op de rand van de ketel. Toch te suikerig dan? Of rook ik hem dan toch te heet ? De pijp wordt nl ook erg heet bij het roken dus ik rook hem denk ik zowiezo te vast en te snel. Eerder stelde iemand dat ie de clan wat losser stopte en niet te snel rookte.

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door MaartenS »

En het is een tabak waar voor de reguliere Clan consument zich niet hoeft te schamen.
Deze tabak verdient het niet om een underdog te zijn het is tenslotte geen Buckler of Radler onder de tabakken
Klopt, het is eigenlijk een "Exota"

:mrgreen:
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Godfrey59

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door Godfrey59 »

wiele schreef:Wat ik precies wel merk met de clan tabak is dat Mn pijp precies wat plakkerig begint te worden , vooral boven op de rand van de ketel. Toch te suikerig dan? Of rook ik hem dan toch te heet ? De pijp wordt nl ook erg heet bij het roken dus ik rook hem denk ik zowiezo te vast en te snel. Eerder stelde iemand dat ie de clan wat losser stopte en niet te snel rookte.
Dat plakken moet . Als ik zin heb in een zoete tabak moet het er afdruipen en moet ik de kop schoon kunnen maken met een lepel, heerlijk :lol:

Godfrey

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door robvoorburg »

wiele schreef:Wat ik precies wel merk met de clan tabak is dat Mn pijp precies wat plakkerig begint te worden , vooral boven op de rand van de ketel. Toch te suikerig dan? Of rook ik hem dan toch te heet ? De pijp wordt nl ook erg heet bij het roken dus ik rook hem denk ik zowiezo te vast en te snel. Eerder stelde iemand dat ie de clan wat losser stopte en niet te snel rookte.
Clan is een baaitabak (smalle snede) met een luchtje en moet
je als een baai roken, heel rustig dus.

heerenpijp

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door heerenpijp »

LOL
Godfrey59 schreef:
wiele schreef:l. Toch te suikerig dan?
Dat plakken moet . Als ik zin heb in een zoete tabak moet het er afdruipen en moet ik de kop schoon kunnen maken met een lepel, heerlijk :lol:

Godfrey

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door junksculp »

Even een berichtje hier plaatsen na 6 jaar. Ik heb deze tabak nu sinds enkele weken ontdekt, wel de versie van STG. Ik vond deze vanaf de 1e pijp heerlijk. Ik begrijp niet waarom sommige hier de tabak vies vinden. Hij rookt nooit heet, heerlijk zacht en blijft tot het einde heerlijk smaken. Mijn vrouw vindt hem heerlijk ruiken. Kan iemand me vertellen of er nu cacao of whiskey is toegevoegd? Ik zie overal andere info, of ligt dat aan het land waar je deze koopt? Mijn pakje komt van België.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door oehoe »

Ik ben er dol op, mits luchtig gestopt en gerookt. Geen whisky noch chocolade volgens mij. Alleen maar suiker volgens mij.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door junksculp »

oehoe schreef: 30 apr 2021 15:48 Ik ben er dol op, mits luchtig gestopt en gerookt. Geen whisky noch chocolade volgens mij. Alleen maar suiker volgens mij.
Amerikaanse whiskey is ook best zoet door de maïs. Misschien zit er ahorn siroop in. Zou het recept voor alle landen hetzelfde zijn, ik had een pakje uit België en heb nog een dicht pakje uit Nederland maar is al een paar jaar oud. Die probeer ik als deze leeg is. Zag net dat Clan in DE maar 9,10 euro is. Ik krijg binnenkort ook Clan uit Spanje, daar zijn de prijzen helemaal lachen.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht door oehoe »

Mits men 't geïmporteerd krijgt. In plaats van de jacht op illegale immigranten legt men de focus op tabakjes.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie