Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Mus schreef:Zijn er ook mensen hier die Clan wél een lekkere tabak vinden/vonden?
Ik denk dat er veel mensen zijn die hem nog niet gehad hebben en wegens de meningen hier nooit toe komen aan een pakje te kopen.

Zo maakte wij ooit een grap over ontgroening op de chat, om lid te worden moet je clan uit een oude boswachterspijp roken. ;)

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

Mus schreef:Zijn er ook mensen hier die Clan wél een lekkere tabak vinden/vonden?
ja hoor
grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
keesie75
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:07
Locatie: Haarlem/Paesens
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

bullek schreef:@bart iron: ik heb een pakje clan liggen waar ik 1 pijp uit heb gerookt, als je even je adres doorstuurt via pm dan wil ik je wel een sample toesturen.
(of het hele pakje, ik rook die troep toch niet meer)
Zou je mij ook een sample willen sturen? :oops: Of is alles al weg. :P

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

@witte rasta, zou je voor ons noitaire niet clan rokers eens een reviewtje neer willen pennen om ons toch anthousiast te krijgen ?
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Bericht door robby »

ik vind clan te roken , vind hem ook goed om te mengen .
heb hem nu in een kleipijpje zitten .
niet dat ik deze alle dagen rook , maar af en toe smaakt hij toch

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

metalhead schreef:@witte rasta, zou je voor ons noitaire niet clan rokers eens een reviewtje neer willen pennen om ons toch anthousiast te krijgen ?

langzaam roken met korte trekjes,dan komt die heelijke caramelsmaak en geur deruit
en de pijp goed vol aandrukken
ik zal binnenkort weer eens een pakkie halen....
grtz
D.
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »


drfretboard

Bericht door drfretboard »


Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Pipo schreef:Geen idee of het iets betekent maar op het pakje:
Made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group
Dat stond ook op mijn pakje Sail Natural (beige), maar mijn pakje Sail Regular (geel) staat Orlik genoemd als de producent. Misschien is het dezelfde club?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Mus schreef:
Pipo schreef:Geen idee of het iets betekent maar op het pakje:
Made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group
Dat stond ook op mijn pakje Sail Natural (beige), maar mijn pakje Sail Regular (geel) staat Orlik genoemd als de producent. Misschien is het dezelfde club?
inderdaad...
Koninklijke Eikel Des Forums.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Dr. Watson schreef in http://pijprokersforum.forum2go.nl/clan ... t2301.html :
dr. Watson schreef:Nieuwsgierig geworden door alle negatieve berichtgeving over dit merk heb ik gisteren deze tabak gekocht.
Volgens mij werd dit merk vroeger veelvuldig gerookt om met name het toffe aroma. Ik vroeg mij daarom ook af hoe het zo kan zijn dat dit merk bij met name de jongere generatie (<65 jaar) geen goed kan doen.
Bij opening van het blikje tref ik een dun versneden tabak aan (overigens niet zo dun als baai) met een vaag aroma van slappe groene thee...geen toffee? Evenals Amphora komt er tijdens het roken veel vocht vrij.
De tabak heb ik in meerdere pijpen gerookt zonder goed resultaat....scherp en smaakloos. Uiteindelijk heb ik gekozen voor mijn mixturepijp. Deze heeft een ovale zeer smalle kop en hieruit bleek de tabak goed gerookt te kunnen worden. Later las ik overigens op het pakje dat deze tabak inderdaad een mixture is van 14 verschillende tabakken, hierin zal dan ook wel het aroma in verwerkt zijn. Later zal ik er op terug komen welke smaken ik in deze tabak kan waarnemen. Mijn smaakpapillen waren namelijk niet meer helemaal neutraal na het roken van drie pijpen daarvoor.
Terugkomend op het generatieverschil (zelf overigens 41 jaar) snap ik wel waarom deze tabak zo afgekraakt wordt. Op dit moment liggen de pijpen met groter formaat beter in de markt. Bij de aankoop wordt dan vaak naar het uiterlijk gekeken i.p.v. de rookkwaliteit. De producenten spelen hier dan op in waardoor je in de winkel niet meer de kleinere mixturepijpen aantreft. Vandaar ook mijn voorkeur voor de kalefaterpijpen.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Nu ik inmiddels de juiste pijp voor deze tabak gevonden heb begin ik hem steeds meer te waarderen. Als je hem op juiste manier rookt proef je de caramel. De tabak is van een wat zwaarder kaliber (3 sterren) en bevat o.a. latakia. De omgeving reageert ook positief:"Ha toffeetabak!!".
Alleem jammer dat de tabak loose cut is in plaatsv van ready rubbed: de pijp is snel leeg.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Dirk Bauwens in http://pijprokersforum.forum2go.nl/post42934.html?highlight=#42934 schreef:
dr. Watson schreef:De laatste tijd ben ik aan het clannen.
Ik heb enkele dagen geleden ook een klein pijpje met Clan Aromatic gerookt en dat viel me helemaal niet tegen.

Wel heb ik om de één of andere bizarre reden, zo'n maand geleden, een vanillepeul bij deze tabak gestopt, maar daar zal mijn betere ervaring zeker niet aan te danken zijn.

Ik heb de indruk dat deze tabak waarschijnlijk niet in een te grote pijp dient gerookt te worden omdat de verbranding anders te heet verloopt.
Waarschijnlijk geldt dat ook nog voor andere tabakken. Het is mij ondertussen duidelijk dat de uiteindelijke smaakontwikkeling van een bepaalde tabak in een bepaalde pijp veel te maken heeft met de temperatuur die in de pijp ontwikkeld wordt.
dr. Watson in http://pijprokersforum.forum2go.nl/post42524.html#42524 schreef:Nu ik inmiddels de juiste pijp voor deze tabak gevonden heb begin ik hem steeds meer te waarderen. Als je hem op juiste manier rookt proef je de caramel. De tabak is van een wat zwaarder kaliber (3 sterren) en bevat o.a. latakia. De omgeving reageert ook positief:"Ha toffeetabak!!".
Alleem jammer dat de tabak loose cut is in plaatsv van ready rubbed: de pijp is snel leeg.
Deze opmerkingen, alsook het gebeuren van gisteren, hebben me een soort fatalistische overmoed gegeven, waardoor ik het vandaag aandurfde een greep te nemen uit mijn bakje uitgedroogde Cl...

Het kotst me natuurlijk nog wel enige moeite om het woord in de virtuele mond te nemen, maar ik moet zeggen dat de opmerkingen van Dirk en Paul geen nonsense zijn. Ik heb mijn Meerschaum 'Calabash' tevoorschijn gehaald en er een bescheiden hoeveelheid Cla.. in geschoven. Doordat de tabak behoorlijk droog is geworden door de loop der tijd en doordat de gebruikte pijp een veel langer rookkanaal heeft dan de pijpen die ik gewoon gebruik EN ook een niet al te grote kop heeft, rookt het inderdaad veel koeler, aangenaam zelfs (maar dat geldt in principe voor elke tabak in deze pijp). En inderdaad heb ik nu geen last van de nare eigenschappen die deze tabak nogal snel KAN hebben en -mogelijk omdat ik meer ervaring in het pijproken heb inmiddels- proef ik de bruine suiker, als ik dat zo mag zeggen, en dat is eigenlijk niet eens on-lekker.

Dit experiment is in zoverre geslaagd, dat ik mij met vernieuwde flexibiliteit kan opstellen tegenover deze tabak en dat mijn mening lichtelijk genuanceerd mag worden.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

heb vanmiddag toch maar weer eens een pakje clan gekocht,
jaartje terug ook al eens gehad,
inmiddels twee verschillende pijpjes van gerookt,
is niet echt mijn favoriet,
ik mis er gewoon iets bij,
wat me erg opvalt,is dat hij zeer droog uit de verpakking komt,
te droog is mijn oordeel....
zal hem vanavond nog eens roken in een winslow...

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Schenk ook wat slobber wijn in crystal gouden glazen.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

multiballs schreef:heb vanmiddag toch maar weer eens een pakje clan gekocht,
jaartje terug ook al eens gehad,
inmiddels twee verschillende pijpjes van gerookt,
is niet echt mijn favoriet,
ik mis er gewoon iets bij,
wat me erg opvalt,is dat hij zeer droog uit de verpakking komt,
te droog is mijn oordeel....
zal hem vanavond nog eens roken in een winslow...
Nou, dat is dan incidenteel, want normaal komt 'ie behoorlijk vochtig (té, zelfs) uit het pakje.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

deze is werkelijk kurkdroog,
ritselt kraakt zelfs tussen de vingers....
is een niet alledaags tabakszaakje,
waarschijnlijk dus een erg oude verpakking...

drfretboard schreef:Nou, dat is dan incidenteel, want normaal komt 'ie behoorlijk vochtig (té, zelfs) uit het pakje.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Het pakje in een schaal kieperen en er een natte hand boven uitslaan, een tijdje laten staan en wat doorhusselen en klaar.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Joey Peters schreef:Schenk ook wat slobber wijn in crystal gouden glazen.
:lol: Ik las 't ook als een raar soort provocatie, Clan in een Winslow..

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Kynikos schreef:
Joey Peters schreef:Schenk ook wat slobber wijn in crystal gouden glazen.
:lol: Ik las 't ook als een raar soort provocatie, Clan in een Winslow..
:evil: Grrrrrr :wink:

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

haha had nog een beetje hoop dat het nog iets zou zijn in de winslow :twisted: :evil: :twisted:

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Vanmiddag had ik bij de Rokado in Uden een pakje Clan (aromatic) gehaald. Van de eigenaar mocht ik het pakje terug komen brengen als het me niet beviel. Geen risico dus :P Na alle (slechte) verhalen was ik eigenlijk wel nieuwsgierig geworden. Aangekomen bij mijn neef (waar ik gewoon mag roken binnen) maakte ik het pakje open. De tabak ruikt lekker en niet overdreven toffee achtig zoals ik eigenlijk had verwacht. Vochtigheidsgraad was prima dankzij een extra plastic hoesje om het pakje. De tabak is een beetje baai-achtig dus ik kon het in mijn Peterson 314 flink aanstampen. Daarna de vlam erin. En.. Het viel zowaar mee! Ik moet hem nog vaker roken om echt een oordeel te kunnen geven maar in zoverre is er niets mis mee. Natuurlijk moet je niet als een stoomtrein gaan roken want dan wordt het wel erg warm. Al bij al een goede eerste ervaring! Vanavond nog maar een keertje :)

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Bericht door pijpliefhebberrobin »

misschien is het niet toffee geur/smaak maar fugde geur/smaak.
The eagle flies alone!

drfretboard

Bericht door drfretboard »

pijpliefhebberrobin schreef:misschien is het niet toffee geur/smaak maar fugde geur/smaak.
Het is nadrukkelijk een caramel geur en smaak. Dus zolang de fudge een caramel fudge is, kun je die associatie maken ja!

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Dit is de tabak welke mijn Opa vroeger ook rookte. Een heerlijke toffee geur verspreidt zich door de kamer en doet mij denken aan vroeger... Dus ik zelf geprobeert, WHLAAAAA... PFFF... PFFFF... niet meer doen Edje... Gewoon bij het jeugdsentiment houden, en niet zelf roken. :lol:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Ik vond vandaag deze mooie link op het Engelstalige forum... :lol:

http://atthebackofthehill.blogspot.com/ ... utrid.html
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Bericht door pijpliefhebberrobin »

drfretboard schreef:
pijpliefhebberrobin schreef:misschien is het niet toffee geur/smaak maar fugde geur/smaak.
Het is nadrukkelijk een caramel geur en smaak. Dus zolang de fudge een caramel fudge is, kun je die associatie maken ja!
Fudge is een soort caramel. Dus.....
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Vandaahl schreef:Ik vond vandaag deze mooie link op het Engelstalige forum... :lol:

http://atthebackofthehill.blogspot.com/ ... utrid.html
:lol:

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Vandaahl schreef:Ik vond vandaag deze mooie link op het Engelstalige forum... :lol:

http://atthebackofthehill.blogspot.com/ ... utrid.html
Prachtig verhaal :D Deze tabak blijft mij boeien en heb daarom maar eens de recensies over deze tabak gelezen op tobaccoreviews.
Ik lees veel negatieve kritieken. De klacht: de tabak veroorzaakt tongbijt. Na slechts 1 rooksessie hebben ze het wel gehad met de tabak. Een enkeling is positief tot zeer positief....ik denk te weten waarom.....
Mijn oordeel over deze tabak (inmiddels twee pakjes op):
1. krachtig
2. kruidig
3. aromatisch
4. veelzijdig
5. uitdagend

Hoe komt dat dan? Uit de tobaccoreviews lees ik dat er kentucky, latakia en perique in zit. Deze tabaksoorten geven de kracht en kruidigheid. Het aroma van de karamel is goed verwerkt in de tabak en geeft een mooi aroma. De tabak is zonder meer veelzijdig te noemen; puur en alleen al door het feit dat je volwaardige tabak proeft in combinatie met het aroma. Dit kom je haast nooit tegen! De meeste aromatics bestaan vaak alleen uit suikergoed (cavendish) in combinatie met burley of evt. virginia. Gezien de vele negatieve kritieken kun je het roken van deze tabak zonder meer een grote uitdaging noemen.

Overigens de sleutel tot het roken van deze fijne tabak is inmiddels bekend: gebruik een pijp met een SMALLE tot ZEER SMALLE kop.

Tot slot kan ik alleen maar zeggen: ben jij al lid van de clan?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Op TR ook al gelezen van die Lat en Per... lijkt me echter zeer sterk moest dat echt zozijn. Het waren slechts indrukken, dacht ik.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Plaats reactie