Je pijpcollectie en je vrouw?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Gypscoprotheres schreef:Gelukkig gaan we de zomer in. :) Dan ga ik waarschijnlijk standaard op mijn balkon zitten om te roken.
Yep, heerlijk. We hebben een binnenplaats die gedeeltelijk overdekt is. Prima rookplek bij hogere buitentemperaturen. Binnen gedoogt ze me mits ik voldoende ventileer en het niet te bont maak (en af en toe de muren opnieuw schilder :lol: ) Mijn plan is nu om er een rookserre van te maken compleet met een open haard. Top idee zei ze, dat doen we en geloof me: het komt er!!
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Leuk idee Tweetakt... ben benieuwd naar de ontwerp tekeningen... :lol:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

AmsterDan
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:09
Contacteer:

Bericht door AmsterDan »

Wat betreft pijp en sigarenliefhebberij heb ik het met mijn vriendin helemaal getroffen. Toen we elkaar net leerde kennen en ik de humidor vol sigaren liet zien toonde ze interesse. We hebben die avond beide een sigaar gerookt en tot m'n verbazing had ze al een ontwikkeld smakenpallet.

Als we sigaren bestellen dan kopen we meestal van alle exemplaren twee. Op deze manier brengen we na hard en lang werken een avondje door, met een lekker biertje, glas wijn of een colaatje is ook goed. Inmiddels heb ik pijp roken geprobeert en wil er mee doorgaan, zo ook mijn vriendin.

Dus, we zitten pas net in deze tact van het spectrum en zijn nog wat aan het experimenteren. Ook hier weer een hele wijde keus aan verschillende tabak soorten en manieren van fermenteren. Casing zoals dat in de pijp termonology heet volgens mij. Heel interesant.

On topic: De pijpcollectie die ik nog niet heb en vrouw gaan dus heel goed samen en daar ben ik heel heel dankbaar voor want ik merk ook, dit is een vrij unieke combinatie.
Cheers,

Daniel

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Dat is het zeker AmsterDan.
Ik probeer al een hele tijd de vrouw aan de sigaar te krijgen, omdat ze steeds er over begint te willen stoppen met het roken van sigaretten.
Ze vind sigarenrook lekker ruiken, maar daar blijft het toch nog bij.
Geniet van deze unieke combinatie van jou en je vriendin. :lol:
Afbeelding

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Vanavond kwam er dan toch maar een nieuwe pijp. M'n vrouw is zelfs mee geweest om hem te halen. Ik heb een superdeal gesloten. Op Marktplaats zag ik een Chacom Royale waaruit slechts eenmaal gerookt is. In het gulden tijdperk heeft de eigenaar daatvoor 300 gulden betaald, vertelde hij. Een oude heer van 82 had er na die ene pijp zo tabak van dat hij nooit meer gerookt heeft. Een prachtige lichte pijp met recht roer. Ik geloof direct dat dit een dure pijp geweest is. Nu verwisselde die voor € 30,00 van eigenaar. Voorlopig dus even niet meer kwijlen op de website van Haddocks.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Leuk, zo'n meevaller. Veel rookgenot ervan gewenst.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Mooie deal Bert, veel plezier ermee,... ennuh, we zien hem graag terug in het 'nieuwe aanwinsten'-draadje :wink:
Afbeelding

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Hij staat nu bij de nieuwe aanwinsten, maar helaas zonder foto.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Bert van Hell schreef:Hij staat nu bij de nieuwe aanwinsten, maar helaas zonder foto.
Die foto houden we dus tegoed Bert.
Veel rook plezier met die meevaller.
Afbeelding

Plaats reactie