Tabak die niet te pruimen is.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door robvoorburg »

Gelukkig kan ik iedere pijptabak (soort,merk) wel waarderen, de ene meer dan de andere, maar dat zal duidelijk zijn.

Toch is er 1 merk (Sunday's Fantasy) dat niet gerookt wordt al krijg ik het gratis.

Hebben jullie ook zoiets?

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Kynikos »

Bij mij was Danske Blue Sky niet de moeite waard omdat hij zo saai was. Zou hem wel roken als er niets anders was, want tabak is tabak als het er echt op aankomt. Verder zijn mijn ervaringen met Clan ook niet om over naar huis te schrijven. Ook Alsbo Gold kreeg na een tijdje iets wat me echt tegen ging staan. Dit zijn de enige blends waarvan ik 't pakje niet leeggerookt heb om redenen van smaak. Maar met tabak ben ik eigenlijk net als met drank: Als ik er echt zin in heb en er is niets anders voor handen dan neem ik met alles genoegen. :P

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Nekker »

Bij mij de schipperstabak, mijn maaginhoud komt al terug naar boven als ik er nog maar aan denk. Heel vreemd, als je beseft dat er hier op het forum enkelingen zijn die hem prima vinden. :?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door wimclaessen »

Ashton's Rainy Day. Ik vind dat die een chemisch smaakje heeft.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door multiballs »

dat heb ik met clan,in totaal drie pakjes gerookt in alle jaren,
maar geen 1 pakje echt leeggerookt,
de laatste zelfs in de kliko......
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Arno »

Stanwell Kir & Apple. Tong-bite, vlak en een chemisch smaakje..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Vandaahl »

Clan! Zelfs niet als ik wordt gedwongen! :wink:

Daarnaast zijn er een aantal tabakken die ik één ster gegeven heb en dat betekent voor mij nooit meer kopen of roken, terwijl ik weet dat het voor anderen juist toppers zijn...

Organic Pipe Dreams - C&D, Kentucky Bird, Interlude - C&D, Sweet Vanilla Honeydew - Dan Pipe, Erinmore Mixture, Glen Piper - Robert McConnell, Indian Summer
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 482
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Upper Ten »

De rope tabak van Samuel Gawith. De black rope was helemaal niet te pruimen.
De brown rope was iets beter maar ik heb nog wat staan en ik kom er niet toe hier nog een pijp van te stoppen.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:Stanwell Kir & Apple. Tong-bite, vlak en een chemisch smaakje..
+ 1

Ook Stanwell Vanilla, Fruit & Vanilla en Alsbo Gold vindt ik echt niet te pruimen. Maar goed, aromatics zijn sowieso maar in bepaalde mate aan mij besteed.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

drfretboard

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door drfretboard »

Kir & Apple heeft in één klap alle Stanwell aromatics voor mij verdacht gemaakt. Deze (en andere) zal ik naar alle waarschijnlijkheid nooit meer roken.

Clan staat voor mij sinds enige tijd geleden op een voorzichtige herkansing. Binnenkort nog maar weer eens testen. Ik rookte 'm toen heel voorzichtig uit mijn meerschuim 'Calabash' en dat was toen niet verkeerd, eerlijk gezegd.

Die Rope die ik naar Joey heb gestuurd (ik had 'm via Harmen) beviel ook niet bijster goed.

De Schippersbaai waar Nekker het over heeft heeft me twee keer 'in het gezicht geslagen', ben bang om 'm weer te proberen. Zoals ik al ergens zei was het net alsof 'ie een teerbad heeft gehad. Maar voor een goed oordeel zal i 'm toch nog weer eens moeten testen.

Latakia tabak, daar ben ik heel terughoudend in. Ik ervaar de smaak als behoorlijk prettig op z'n tijd, maar heb het idee dat de rook 'zwaarder', 'dikker' of vetter is dan gewone tabak, wat bij mij resulteert in een -voor mij- onprettig mondgevoel naderhand. Kan dit gerelateerd zijn aan het feit dat de latakia tabak smoke-cured is?

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 482
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Upper Ten »

Er schiet mij nog een tabak te binnen. Winslow no. 1.
Ik kreeg een sample van W.C.
Het aroma doet mij aan gepasteuriseerde koffiemelk denken. En ik lust al geen koffie.
Ik werd gewoon misselijk bij het roken van deze tabak. En dat heb ik nooit eerder bij welke tabak ook gehad.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

drfretboard

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door drfretboard »

Upper Ten schreef:Er schiet mij nog een tabak te binnen. Winslow no. 1.
Ik kreeg een sample van W.C.
Het aroma doet mij aan gepasteuriseerde koffiemelk denken. En ik lust al geen koffie.
Ik werd gewoon misselijk bij het roken van deze tabak. En dat heb ik nooit eerder bij welke tabak ook gehad.
Misschien dat het komt door de kokos, aangezien kokos van zichzelf behoorlijk vet is, zou het misschien associatief kunnen werken op die manier? Net als het idee van teveel slagroom eten (tot misselijkheid toe)?

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door dr. Watson »

robvoorburg schreef:Gelukkig kan ik iedere pijptabak (soort,merk) wel waarderen, de ene meer dan de andere, maar dat zal duidelijk zijn.

Toch is er 1 merk (Sunday's Fantasy) dat niet gerookt wordt al krijg ik het gratis.

Hebben jullie ook zoiets?
+1
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door culann »

Hoewel Sail Groen mijn dagelijkse tabak is, heb ik de Sail Black na een paar pijpjes gerookt te hebben, opgegeven... Iets dat ik niet snel doe, meestal rook een pakje wel leeg, alleen komt als 'ie niet bevalt op het lijstje 'niet meer kopen'.
De Clan vroeger wel eens een pakje van gekocht, maar kan niet meer herinneren wat ik er precies van vond, wel dat ik hem maar een keer gekocht heb, dus echt bijzonder zal ik deze tabak niet gevonden hebben...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef:De rope tabak van Samuel Gawith. De black rope was helemaal niet te pruimen.
De brown rope was iets beter maar ik heb nog wat staan en ik kom er niet toe hier nog een pijp van te stoppen.
Haha! Dus geef je mij maar een sample :wink: Nu ga ik hem echt binnenkort roken :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Master-Fan »

Robb schreef:
Arno schreef:Stanwell Kir & Apple. Tong-bite, vlak en een chemisch smaakje..
+ 1

Ook Stanwell Vanilla, Fruit & Vanilla en Alsbo Gold vindt ik echt niet te pruimen. Maar goed, aromatics zijn sowieso maar in bepaalde mate aan mij besteed.
Stanwell Vanilla is toch echt een van mijn favourieten. Heb er vanmiddag nog behoorlijk van genoten :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door St Patrick »

Latakia gaat er bij mij echt niet in... Na een paar samples van Arno te hebben gehad en geprobeert (waarvoor natuurlijk een grote dank), ben ik toch echt GEEN latakia tabakroker...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Pieter »

Ik heb mijn Larsen no.50 na een pijp of vijf in de vuilnisbak gesmeten. Was weliswaar in mijn begindagen, maar de tabak had voor mij een soort van zoetig koffie-aroma, hetgeen mij absoluut niet aanstond. Ook Havezaethe Page ging bij mij als veel te zoet van aroma en veel te zuur van smaak vlug weg.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door culann »

Ah ja, Havezaethe, die herinner ik me ook nog eens ooit wat van gerookt te hebben een jaar of 10 geleden ofzo, staat me bij als alles behalve genietbare tabak, eigenlijk vond ik deze toentertijd gewoon ronduit smerig... Chemisch...

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Luys »

Kir & Apple, 7 Seas, ehm en vast nog wel een heleboel dat ik nog niet geprobeerd heb (en d'r is ook zat dat me helemaal niet aanstaat om te proberen!).

Die 7 Seas kreeg ik (gelukkig, stel dat ik er een heel pak van gekocht had!) als sample bij een tabakszaak ('k zeg niet welke, dan komt 'ie in de problemen). Als ik eraan rook sprongen de vullingen al uit mijn gezicht zo zoet. Als je het vastpakte voelde het gewoon plakkerig aan. En rookbaar was het ook niet...

Als ik zoet wil neem ik wel een toffee!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Joey Peters »

Alsbo Gold... Ugh, alsof je tong in brand staat.

Of Rode Ster zonder filter.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Einstein
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mar 2011 16:11
Locatie: capelle a/d IJssel

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Einstein »

Als beginnend pijproker probeer je in het begin van alles en nog wat .
Zo kwam ik er al snel achter dat gesausde tabakken niets voor mij was.
Vies is het niet maar voor mij te zoet.
Maar op een gegeven moment rookte ik peterson's old dublin.
Alsof ik zaagsel met motorolie zat te roken zo smerig. Ik zat op dat moment
niet vaak op deze forum daarom ging dat blikje zo de vuilnisbak in.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2009 00:08
Locatie: Rotterdam

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Frank »

Zonde man.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door multiballs »

zaagsel met motorolie? :lol:
nooit geprobeerd,dus kan niet vergelijken
:B
Einstein schreef:Als beginnend pijproker probeer je in het begin van alles en nog wat .
Zo kwam ik er al snel achter dat gesausde tabakken niets voor mij was.
Vies is het niet maar voor mij te zoet.
Maar op een gegeven moment rookte ik peterson's old dublin.
Alsof ik zaagsel met motorolie zat te roken zo smerig. Ik zat op dat moment
niet vaak op deze forum daarom ging dat blikje zo de vuilnisbak in.
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Havana house american whskey blend. Als je hem los genoeg stopt en rookt krijg je altijd tongbite, en je gaat er als je niet op past van kotsen. :cry:
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door multiballs »

:B :lol:
pijpliefhebberrobin schreef:Havana house american whskey blend. Als je hem los genoeg stopt en rookt krijg je altijd tongbite, en je gaat er als je niet op past van kotsen. :cry:
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Mus »

In mijn dit-komt-er-bij-mij-niet-meer-in-lijstje heb ik staan:
♦ Sail Black: werd snel scherp en vlak van smaak en liet een hoop vieze plaksmurrie achter in de pijp. Ik raad iedereen deze tabak echt af!
♦ Amphora Full Aroma: rookte veel te nat, met als gevolg een doorweekt filter, vocht uit het mondstuk en een pruttelende pijp, zelfs met een rechte pijp.
♦ Stanwell Guarana: wat betreft stop- en brandeigenschappen een prima tabak, maar met een vreemd weeïg chemisch aandoend smaakje.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door robvoorburg »

Aardig te lezen Mus, nadat je de techniek van het roken in de
vingers hebt kan je de aandacht meer concentreren op hetgeen
je rookt en ontstaat het onderscheidend vermogen.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door pipealicious »

Ik heb ooit bij Verloo een pakje Semois van 't Antwerps pijpke gekocht en na 4-5 pogingen vind ik 'm echt niet meer te doen. Ik heb er nog nooit een volledige pijp van opgerookt. Zo'n sterke scherpe smaak en een walgelijke geur. Dit is de grootste stinktabak die ik ooit heb gerookt. Ook je pijpen gaan na het roken van dit spul heel hard stinken.

Als 2e in deze kategorie (en shiet me niet omver): Samuel gawith 1792 flake. Ik ging hier echt van kokhalzen op een bepaald moment. Gelukkig had ik enkel een paar flakes als sample gekregen.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Mus »

pipealicious schreef:Als 2e in deze kategorie (en shiet me niet omver): Samuel gawith 1792 flake. Ik ging hier echt van kokhalzen op een bepaald moment.
Zoiets heb ik nou met aubergines ;) Smaak is iets persoonlijks.

Plaats reactie