Tabak die niet te pruimen is.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Luys »

Einstein schreef:Als beginnend pijproker probeer je in het begin van alles en nog wat .
Zo kwam ik er al snel achter dat gesausde tabakken niets voor mij was.
Vies is het niet maar voor mij te zoet.
Maar op een gegeven moment rookte ik peterson's old dublin.
Alsof ik zaagsel met motorolie zat te roken zo smerig. Ik zat op dat moment
niet vaak op deze forum daarom ging dat blikje zo de vuilnisbak in.
Zaagsel met motorolie? Ik ben wel van fan van Old Dublin... Even voor de duidelijkheid: is het verse of afgewerkte motorolie? Toch eens mee aan de gang, kan ik misschien een goedkope variant van OD maken :)

Tabak die er bij mij iig niet inkomt: alles dat met McBaren begint!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Arno »

Luys schreef:Tabak die er bij mij iig niet inkomt: alles dat met McBaren begint!
=D>
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dubois
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:28
Locatie: Antwàààààrpe

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Dubois »

Over Mac Baren gesproken:
Onlangs heb ik op verschillende sites veel goeds gelezen over hun HH VINTAGE SYRIAN.
Iemand reeds ervaring mee gehad ?
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door robvoorburg »

Ken ik niet Dubois.
Inmiddels ben ik het Mac Barens stadium ook voorbij,
toch wil ik er niet lelijk over doen, sterker nog als oner-
varen pijproker heb ik het aan dit merk te danken dat
ik pijproken niet heb opgegeven.
Ik vond hun tabakken prettiger roken dan de destijds
voorhanden tabak uit Nederland en van Engelse tabak
begreep ik al helemaal niets.
Het zijn simpele, zoete tabakken die bovendien makkelijk
roken en betaalbaar waren en ook goed aansloten bij
mijn nog niet ontwikkelde smaak.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door pipealicious »

Ik zou ook niet alle McBarens over dezelfde kam scheren. Sommige zijn licht en sommigen hebben net iets te veel suikerwater gehad, maar het zijn bovenal kwaliteitstabaksbladeren en sommige blends zijn goed gelukt (Golden blend, Mature Virginia etc.)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Arno »

De Navy Flake van MacBlahren vond ik nog best goed. Maar de rest... Ook van het weekend met hun latakia blend waar behoorlijk wat ouderdom op zat. De slechtste latakiatabak die ik ooit heb gerookt.. Over die HH Vintage Syrian heb ik ook wat gelezen. Toen aan meesterblender GL Pease werd gevraagd naar de kwaliteit van de Syrische latakia in de Vintage Syrian zei hij uit beleefdheid niets maar fronste wel behoorlijk z'n wenkbrauwen.. Of het is niet eens echte Syrian of het is slechte kwaliteit.. Als je nu echt goede kwaliteit Syrische latakia wil zijn er nog maar 2 blends over, Three Oaks Syrian en Wilderness van McClelland. Maarrrrr de voorraad van deze superieure Syrische latakia is bijna op. Nog 1 jaar, 2 jaar misschien en dan is het hopen dat ze in Syrie nog ooit het überhaupt gaan maken en dan nog maar zien of de kwaliteit voldoende is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Kapitein Haddock »

Kynikos schreef:Bij mij was Danske Blue Sky niet de moeite waard omdat hij zo saai was. Zou hem wel roken als er niets anders was, want tabak is tabak als het er echt op aankomt. Verder zijn mijn ervaringen met Clan ook niet om over naar huis te schrijven. Ook Alsbo Gold kreeg na een tijdje iets wat me echt tegen ging staan. Dit zijn de enige blends waarvan ik 't pakje niet leeggerookt heb om redenen van smaak. Maar met tabak ben ik eigenlijk net als met drank: Als ik er echt zin in heb en er is niets anders voor handen dan neem ik met alles genoegen. :P
Bij mij zijn dat Peterson Sherlock Holmes en Borkum Riff Original. In beide gevallen de tabak weggegeven aan iemand.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door dr. Watson »

robvoorburg schreef:Ken ik niet Dubois.
Inmiddels ben ik het Mac Barens stadium ook voorbij,
toch wil ik er niet lelijk over doen, sterker nog als oner-
varen pijproker heb ik het aan dit merk te danken dat
ik pijproken niet heb opgegeven.
Ik vond hun tabakken prettiger roken dan de destijds
voorhanden tabak uit Nederland en van Engelse tabak
begreep ik al helemaal niets.
Het zijn simpele, zoete tabakken die bovendien makkelijk
roken en betaalbaar waren en ook goed aansloten bij
mijn nog niet ontwikkelde smaak.
Een soort Andre Rieu tabak dus :)
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Toon »

Ja, of McBauer Vanilla. :mrgreen:
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door AlbertE »

Het meest smerige wat ik gerookt heb is Bellini van Planta. Die is er in drie smaken. Ik heb ooit van alledrie een sample gekregen bij een bestelling (in mooie goudkleurige zakjes). Smerige chemische smaak, die ook erg in je pijp blijft hangen (en de geur in de kamer). Yuck...alledrie fout zullen we maar zeggen...en dan ben ik nog een aroma liefhebber.

Gebruikersavatar
evertrookt
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:00
Locatie: barneveld

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door evertrookt »

robvoorburg schreef:Ken ik niet Dubois.
Inmiddels ben ik het Mac Barens stadium ook voorbij,
toch wil ik er niet lelijk over doen, sterker nog als oner-
varen pijproker heb ik het aan dit merk te danken dat
ik pijproken niet heb opgegeven.
Ik vond hun tabakken prettiger roken dan de destijds
voorhanden tabak uit Nederland en van Engelse tabak
begreep ik al helemaal niets.
mee eens
... rook rustig ...

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door superpelic »

Golden ambrosia van Mc baren was mn ding niet...beikes
“If you are going through hell, keep going.”

Whitesnake

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Whitesnake »

Voor mij Clan enne...sorry voor de nederlanders...Vier Heeren baai. Hou ik absoluut niet van. :shock:

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door robvoorburg »

Zou Pronk meelezen? Ik zag dat Sunday's Fantasy
van de markt verdwijnt in Nederland.
(daar ben ik dit draadje mee begonnen)

Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:49
Locatie: Rena, Noorwegen
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Remon »

Er zijn een paar tabakken die mij te binnen schieten. Stanwell Kir & Appel en Stanwell Guarana waren sampletjes die ik ooit bij een nieuwe pijp kreeg. Vol goede moed stopte ik de pijp. In het begin rook het lekker zoet, nog een keer ruiken en ik was opeens weer thuis in de Botlek, wat een chemische lucht en smaak. Heb me daarna nooit meer aan Stanwell tabakken gewaagd.
Maar met kop en schouder boven deze tabakken staat voor mij Planta. Geen idee meer welke tabak het was, maar het rook naar pistache en troep. De smaak was al helemaal niet om over naar huis te schrijven, en de roomnote was ook verre van plezierig. Zover ik me kan herinneren heb ik hier twee halve pijpjes van gerookt en daarna is het pakje in een la verdwenen en in vergetelheid geraakt tot het uiteindelijk door mijn huis werd opgerookt. :P
They proved that if you quit smoking, it will prolong your life. What they haven't proved is that a prolonged life is a good thing. I haven't seen the stats on that yet.' - Bill Hicks

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Mus »

Ik kan ook nog een tabak toevoegen aan dit listje: Cherry van Captain Black. Deze poging-tot-pijptabak is veel te heftig gesausd, zo erg zelfs dat ik na een minuut of tien roken misselijk werd, en geeft een flinke tongue bite. Ik krijg het vermoeden dat dit gewoon inferieure tabak is waarbij men het gebrek aan kwaliteit heeft geprobeerd te camoufleren met een gigantische bak smaakstof. Bovendien blijft er daardoor een enorme ghost achter in de pijp die er niet meer zo makkelijk uitgaat, dus als je pech hebt bederf je er ook nog je pijp mee.

Op TobaccoReviews.com was er iemand die dit spul vergeleek met bruin pakpapier dat in koelvloeistof met kersensmaak gedrenkt is. Hij zou best eens gelijk kunnen hebben.

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door annie69 »

indiaan summer lijkt net als je zeep bent aan het roken.
Er zijn er meer maar die staat me nog goed bij.
En alle latakia's tabakken ,maar dat is echt een persoonlijke smaak.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door robvoorburg »

Die laatste regel viel hier even weg Annie69. :lol:

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Mus »

Ik bestempel alleen tabakken als "niet te pruimen" als er echt iets grondig mis mee is. Als voorbeelden kan ik noemen Sail Black omdat die zo veel vieze smurrie achterlaat dat je pijp binnen no time dicht zit, Cherry van Captain Black omdat de ghost ervan je pijp grondig kan bederven en Peter Heinrichs' eigen mixture nr. 14 met zijn apocalyptische tongue bite, zelfs als ik hem met filter rook.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5207
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Massis »

annie69 schreef:indiaan summer lijkt net als je zeep bent aan het roken.
Er zijn er meer maar die staat me nog goed bij.
En alle latakia's tabakken ,maar dat is echt een persoonlijke smaak.
Indian summer vind ik best nog wel te pruimen.

Vincent Manil's Semois viel mij dan weer dik tegen (hoewel ik hem nog een kans ga geven binnenkort).
Verder ook een tegenvaller: Celtic Talisman van S.G. Vers is het net een smurrie van chemische kersensnoepjes. Al betert het wel aanzienlijk als hij droger wordt.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Whitesnake

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Whitesnake »

Massis schreef:
annie69 schreef:indiaan summer lijkt net als je zeep bent aan het roken.
Er zijn er meer maar die staat me nog goed bij.
En alle latakia's tabakken ,maar dat is echt een persoonlijke smaak.
Indian summer vind ik best nog wel te pruimen.

Vincent Manil's Semois viel mij dan weer dik tegen (hoewel ik hem nog een kans ga geven binnenkort).
Verder ook een tegenvaller: Celtic Talisman van S.G. Vers is het net een smurrie van chemische kersensnoepjes. Al betert het wel aanzienlijk als hij droger wordt.
Celtic Talisman...oei Massis...één van mijn favorieten. Hierdoor heb ik Gawith leren kennen.
Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, 't zou maar een eentonig forum zijn. :wink:

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5207
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Massis »

wees blij dat ik het niets vind, is er des te meer voor jou :-D
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Georges
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2012 13:21
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Georges »

Ik heb zoveel tabakken gerookt die niet te pruimen waren (maar ik pruim dan ook niet) dat ik ze onmogelijk allemaal kan opnoemen.
Als er morgen alleen nog clan zou overschieten dan stopte ik geheid met pijproken.
Verder rook ik geen enkele gearomatiseerde tabak. Ik heb, na zoveel soorten geprobeerd te hebben meer dan 25 jaar Dunhill tabak gerookt. Week ik daar één mm van af dan had ik "tongue bite". Met Dunhill tabak nooit last van gehad.

Financieel gezien was de tabak van Greg Pease voor mij een grote teleurstelling. Ik had daar ineens een (zeer) grote hoeveelheid van besteld omdat ik er zoveel lof over las.
Hij kwam mij monotoon over, de pijp ging om de haverklap uit... Ik heb hem praktisch allemaal uitgedeeld. Alleen de Fillmore, waar ik het minste van besteld had, die vond ik zeer goed zelfs.

Goedkope tabak is de tabak die je oprookt.

Dure tabak is de tabak die je koopt maar niet oprookt. :(

Met ouder worden betrap ik me erop meer en meer Virginia te roken waar dit vroeger bijna uitsluitend latakia was.

I love ThreeNuns, Ashton Black Parrot, Dunhill Flake, Golden Glow...

En nu heb ik die Rattray's Red Rapparee besteld die ik te St-Truiden geproefd heb van onze viend.... oeps... kan niet op zijn naam komen, maar hij zal het wel weten... was het niet Belgianpipesmoker ? of ben ik verkeerd :oops:
Laatst gewijzigd door Georges op 20 jan 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Georges
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2012 13:21
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Georges »

Graag voeg ik hier nog aan toe: je moet het soms een kans geven. Ik heb al veel reacties als de volgende gehoord na het roken van latakia tabak:

1ste keer : Beurk, was is dat ?!
2de keer : Hmm... interessant !
3de keer : Wow, wat ervaar ik hier... Ik ben verloren :P MEER latakia !

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Arno »

Georges schreef:Financieel gezien was de tabak van Greg Pease voor mij een grote teleurstelling. Ik had daar ineens een (zeer) grote hoeveelheid van besteld omdat ik er zoveel lof over las.
Hij kwam mij monotoon over, de pijp ging om de haverklap uit... Ik heb hem praktisch allemaal uitgedeeld. Alleen de Fillmore, waar ik het minste van besteld had, die vond ik zeer goed zelfs.
Welke tabakken heb je dan nog meer gerookt van hem?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Georges
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2012 13:21
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Georges »

Ik herinner mij Odyssey, Caravan, dan nog eentje met latakia en dan de Fillmore (virginia) welke laatste in mijn smaak viel.

Ik heb eens gegoogled want het is al zo lang geleden en ik zie dat Pease nu nog meerdere soorten aanbiedt. Daar kan ik niet over meepraten natuurlijk.

Enne... niet te vergeten: smaken verschillen. Dit is mijn ervaring (die echter door tal van vrienden gedeeld werd toen ik hen een staaltje gaf).

HH Vintage Syrien: de eerste pijp viel mee. De tweede was minder. De derde nog minder. En toen heb ik de doos terzijde gelegd. Jammer, want het zijn dozen van 100 gram.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Arno »

Odyssey, Caravan en Fillmore ken ik zo niet van GL Pease... Maar ik kan je van harte Westminster, Lagonda en Ashbury aanraden :)

Van HH Vintage Syrian heb ik nog maar 1 pijp gerookt. Viel niet tegen. Misschien vanavond maar eens een volgende pijp ervan roken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door Master-Fan »

stond ik toch weer te twijfelen om eens een pakje clan te kopen.....durfde niet en toch voor de stad ootmarsum gegaan. De negatieve sound rondom clan houd me tegen, terwijl ik het nooit geproefd heb..... :oops:
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door robvoorburg »

Gewoon een keer proberen, dat weet je erover mee
te spreken, hetzij in positieve, hetzij in negatieve zin.
Ik meen mij te herinneren dat er enige hier zijn die
het weten te waarderen.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Tabak die niet te pruimen is.

Bericht door metaltommy »

ik ga clan toch nog is kopen, de tabak schijnt hier in het dorp een aardige schare fans te hebben, alhoewel ik dat met een korrel zout neem, aangezien ik er 2 ken waarvan 1 uitsluitend voortrekker rookt, en de andere troost slices maargoed dat zijn niet alle pijprokers in het dorp lol
Groet,
Tom

Plaats reactie