Foundation by Musico

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
SmokingPriest
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:24
Locatie: Delft
Contacteer:

Foundation by Musico

Bericht door SmokingPriest »

Toen ik vorig jaar in Rome was voor een korte vakantie kwam ik langs een winkeltje in de Via San Vincenzo.
In de etalage waren alleen maar pijpen te zien en artikelen die met pijpen te maken hebben.

Het bleek de winkel van meneer Musico te zijn. Een groot pijpliefhebber en pijpenmaker, met een atelier achter de winkel.
De man bleek zeer bereid tot een praatje. Ik kwam er achter dat hij met zijn zoon en nog een paar compaenen nog pijpen maakt achter de winkel. Hij was vooral gecharmeerd van de klassieke Engelse modellen zoals die van Dunhill.

Ik moest hier natuurlijk een pijp kopen. Een mooie zwarte wat vierkante sanblast, die inmiddels tot mijn favourieten behoort.
Binnekort zal ik hier een foto van de pijp zetten.

Zijn er anderen die hier wel eens een pijp van hebben gekocht?

Enige informatie staat hier:
http://www.pipendoge.de/FoundationMusico_bilder01.htm
Professor van Ruler, een hervormd theoloog had de gewoonte om voor het betreden van de collegezaal aan zijn pijp te trekken en in een wolk rook binnen te stappen, zeggende: ''Heren, ik ruik het Koninkrijk Gods.''

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Foundation by Musico

Bericht door Eliminator »

Was de 'vondst' van deze winkel spontaan, of was je er min of meer voorbereid naar op zoek geweest, als dit een toevalstreffer betreft lijkt me dat heel bijzonder om mee te maken.

Heb je ook nog foto's gemaakt van de winkel of zijn atelier ?
Afbeelding

SmokingPriest
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:24
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Foundation by Musico

Bericht door SmokingPriest »

Eliminator schreef:Was de 'vondst' van deze winkel spontaan, of was je er min of meer voorbereid naar op zoek geweest, als dit een toevalstreffer betreft lijkt me dat heel bijzonder om mee te maken.

Heb je ook nog foto's gemaakt van de winkel of zijn atelier ?

Moet even kijken of ik nog foto's heb. De ontdekking van deze winkel was geheel toevallig.
Professor van Ruler, een hervormd theoloog had de gewoonte om voor het betreden van de collegezaal aan zijn pijp te trekken en in een wolk rook binnen te stappen, zeggende: ''Heren, ik ruik het Koninkrijk Gods.''

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Foundation by Musico

Bericht door Bommel »

Dat is zeker een verrassing en met de neus in de boter vallen zo op een lome vakantiedag. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Foundation by Musico

Bericht door Nekker »

De man hanteert een stijl waar ik wel best van hou, alleen jammer dat ik nergens een website noch richtprijzen kan terug vinden. Mijn eerste bekommernis voor zo'n beauty's is altijd: "Zijn ze betaalbaar?" Dat klinkt erg gierig, maar toch weet ik graag richtprijzen voor ik me meer begin te verdiepen in een pijpmaker.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Foundation by Musico

Bericht door dr. Watson »

Ik vind het hele mooie sierlijke pijpen. Wat mij betreft zouden er meer pijpenmakers deze richting op mogen gaan. De huidige veelal Deense freehands vind ik net zo mooi als de hedendaagse moderne kunst :cry:
Gediplomeerd Clan Roker

SmokingPriest
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:24
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Foundation by Musico

Bericht door SmokingPriest »

Nekker schreef:De man hanteert een stijl waar ik wel best van hou, alleen jammer dat ik nergens een website noch richtprijzen kan terug vinden. Mijn eerste bekommernis voor zo'n beauty's is altijd: "Zijn ze betaalbaar?" Dat klinkt erg gierig, maar toch weet ik graag richtprijzen voor ik me meer begin te verdiepen in een pijpmaker.
De pijp die ik toen heb gekocht kostte een euro of 80. Er waren lager geprijsde pijpen en ook veel hoger geprijsde pijpen.
Over het algemeen kwam het wel overeen met wat je voor een Savinelli of een Peterson betaald.
Laatst gewijzigd door SmokingPriest op 14 jul 2012 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Professor van Ruler, een hervormd theoloog had de gewoonte om voor het betreden van de collegezaal aan zijn pijp te trekken en in een wolk rook binnen te stappen, zeggende: ''Heren, ik ruik het Koninkrijk Gods.''

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Foundation by Musico

Bericht door Nekker »

Dat noem ik zeer democratische prijzen!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Foundation by Musico

Bericht door St Patrick »

Das nog eens een bon surprise... Een pijpje van deze man voor 80 euries is geen geld. Mooie exemplaren en betaalbare prijzen. Ik ben benieuwd naar foto's van zijn atelier, en natuurlijk naar een link naar een website.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Plaats reactie