Balkan Sobranie komt terug!!!

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Ik zat net op het smokers forum en daar las ik het volgende bericht van meesterblender Russ Ouellette:

I was told in May at the Chicago show that Arango would be reintroducing Balkan Sobranie and that it would be made by Germain. We just received some and should have it on the site soon. I haven't tried it yet, but Germain still has people on staff who used to be involved in making Balkan Sobranie, so I expect it to be quite good.

Russ


Voor alle duidelijkheid, Germain is de tabaksmaker die op de Britse Kanaaleilanden zit en oa. Penzance produceert :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Latakia???
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Lot's of it :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door pijpliefhebberrobin »

OOOOOOOooooooooohhhhhhhhhh, probere?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Als het beschikbaar komt.. En dan het nog hier zien te krijgen vanuit Amerika..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Toon »

Ben hééééél benieuwd.

Dit riekt naar een groepsaankoop :D
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4040
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Martin Romijn »

Schijnt dat Cupojoes het al op zijn site had....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Toon »

Heb net gekeken, Martin.

Er staan onder Balkan Sobranie nog geen items.
Germain zie ik ook niet staan.

Ik kijk nog wel even beter straks.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Martin Romijn schreef:Schijnt dat Cupojoes het al op zijn site had....
HAD ja. Het is al uitverkocht.. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Arno schreef:
Martin Romijn schreef:Schijnt dat Cupojoes het al op zijn site had....
HAD ja. Het is al uitverkocht.. :(
En zien is geloven: http://www.smokingpipes.com/tobacco/by- ... t_id=88795
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Toon »

JA, maar ook uitverkocht. :?
Goed in de gaten houden dus.

Wel een mooie tin, trouwens.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Nekker »

Ik ben erg benieuwd hier naar, maar ik koester geen te hoge verwachtingen. Dankzij Arno heb ook ik de geneugten van de Balkan Sobranie (als één van de weinige) leren kennen. Het zou me verwonderen als ze het recept terug weten samen te stellen.

En dan is de vraag van uit welke jaren het recept komt waar ze zich op baseren. Het is tenslotte vaak van recept veranderd in de loop der jaren.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door wimclaessen »

Ik kreeg vandaag om 19u05 een newsletter van smokingpipes.com waarin werd gemeld dat er een kleine hoeveelheid van deze Balkan Sabranie beschikbaar was, er kon maar tin per klant gekocht worden.
Een uur later was die al uitverkocht.
Friday, September 30, 2011

While one might think that the life of a tobacconist is one of simple problems, every great once in a while one is posed a true conundrum. Specifically, what happens when you have but a handful of tins of a new blend that you know you could sell 1,000 of in three days?
That is exactly the problem posed to us by a shipment of a truly tiny quantity of Balkan Sobranie. Yes, you read that correctly, Balkan Sobranie. Now being made by J. F. Germain (and imported by Arango), it is available once again. Or, at least, available in theory because so little has made it to the market that it is, for all intents and purposes, not available.
Determining a fair and reasonable way to distribute it as widely as possible proved elusive. Visions of hordes of angry pipe smokers descending on Little River, SC to torture and kill us in new and interesting ways proved unappealing. I've managed to go thirty-something years without hanging by the foot from a rope above a pit of hungry alligators; I'm not particularly intent on ending that track record.
We also figured that just smoking it ourselves was, while tempting, probably not the best course of action here.
We are simply going to limit purchases to one per customer until we run out. Given that we expect that to take only a few minutes.
So, without further ado, ladies and gentlemen, we’d like to invite you to purchase a tin of Balkan Sobranie. Good luck!

-- Sykes Wilford


Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door St Patrick »

Nogmaals geen echte tabak voor mij, maar wat mij wel opvalt is dat er heel veel lekkere tabak (of zoals zij het zeggen "Baccy" met een knauwende a...) uit de USA komt... Ik zal de komende meetings toch eens wat dichter bij Arno gaan staan denk... :mrgreen:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

En ja hoor, je kon erop wachten.. De eerste "nieuwe" Balkan Sobranie staat alweer op ebay.. http://www.ebay.com/itm/Balkan-Sobranie ... 336cab0d61
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

NU bij 4noggins Stonehaven, Penzance en Balkan Sobranie!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4040
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Martin Romijn »

Arno schreef:NU bij 4noggins Stonehaven, Penzance en Balkan Sobranie!!!!
Stonehaven is al "out of stock" :evil:
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

:shock: Dat is vlot gegaan.. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door St Patrick »

Das idd heel erg vlot gegaan... Maar jah je weet niet hoeveel kapers er op de kust zijn.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Veeeeeeeeeel... Omdat 4noggins overal heen verscheept hebben ze naast de Amerikanen ook veel klanten hier en in Azië.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 482
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Upper Ten »

Het is er dan toch van gekomen. Na wereldwijd alleen maar goede recensies is er dan eindelijk een fabrikant
die de Balkan Sobranie toch weer op de markt brengt. Ik neem aan dat zij een licensie hebben gekregen, ook omdat
het blik vrijwel identiek is aan het origineel. Hopelijk maken ze dan ook gebruik van de oude recepten want die zullen
het toch wel overleefd hebben.
Aan het blik te zien is het niet mixture no. 759 want die had een gele afbeelding. Dit blik komt overeen met de verpakking
van de Original Smoking Mixture.
Zover ik kan nagaan zijn de producten van Germain alleen in Amerika te koop. Gezien de prijs daar, USD 10,15 of omgerekend
ongeveer Euro 7,50 moet het voor de fabrikant toch ook lucratief zijn om dit in Europa op de markt te brengen.
Hier zal een blik voor Euro 15,00 toch moeiteloos over de toonbank kunnen gaan.
Misschien dat Rudi met zijn contacten hierin wat voor ons kan betekenen.
Hopelijk komt er spoedig een recensie op tobacco revieuw want ik ben toch zeer benieuwd hoe de tabak nu gewaardeerd wordt.
Hoewel elke recensie subjectief is geeft het toch een aardig inzicht wat je kunt verwachten.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Wel, ik heb gisteren een blik op de kop kunnen tikken met VEEL geluk. Om 1 uur zette 4noggins 50 blikken op de site, rond die tijd ben ik constant de pagina aan het verversen geweest tot ik plots het blik zag en heb meteen besteld. Ik geloof dat ze nog geen minuut later al weer uitverkocht waren..
Het is inderdaad de Balkan Sobranie Original Smoking Mixture. Ik hoop dat ze nog een keer Mixture 759 gaan doen aangezien deze mij net wat beter bevalt. Het blik kostte mij overigens $10.19.
Arango heeft het beeldmerk gekocht en hebben Germain opdracht gegeven de tabak te maken. Aangezien er bij Germain nog mensen werken die ook nog hebben meegewerkt aan de productie van de oude Balkan Sobranie moet dat wel goed komen :)
Maarre, dit las ik vandaag van een lid op het smokers forum: I spoke with a gentleman at *edited* earlier today and he mentioned that the new Sobranie is a test run blend. If the results are good in the feedback that they may continue making the blend or start up full production. Oftewel, er zit een kans in dat de tabak niet wordt doorgeproduceerd..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Toon »

wow, jij bofkont.

sampletjes???? :mrgreen:
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Toon »

Nee, hoor, grapje.
Zo iets bijzonder moet je koesteren.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4040
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Martin Romijn »

Denk dat het wel snor zit met de terugkomst van deze tabak Arno. Hmm...persoonlijk had ik liever gezien dat Greg Pease zijn Bohemian Scandal weer terug op de markt kon brengen....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Vandaahl »

Martin Romijn schreef:Denk dat het wel snor zit met de terugkomst van deze tabak Arno. Hmm...persoonlijk had ik liever gezien dat Greg Pease zijn Bohemian Scandal weer terug op de markt kon brengen....
Of nog een keer zijn Lord of the Rings tabakken...
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Martin Romijn schreef:Denk dat het wel snor zit met de terugkomst van deze tabak Arno. Hmm...persoonlijk had ik liever gezien dat Greg Pease zijn Bohemian Scandal weer terug op de markt kon brengen....
Tsja, Syrische latakia he? :? Heb je Wilderness al eens geprobeerd? Daarin zit dezelfde Syrische latakia. Je zal het verhaal vast wel kennen maar de voorraad van McClelland (dezelfde Syrische latakia als GL Pease) lag ten tijde van de warenhuisbrand ergens anders. Laatst las ik op smokers forum dat ze Wilderness waarschijnlijk nog maar 2 à 3 jaar kunnen produceren en daarna is het op.. Zo af en toe bestel ik dus een extra blikje om te bewaren :wink:
Maar echt wauww dat jij Bohemian Scandal kent! :D Ik heb wel eens zitten twijfelen om zo'n blik op ebay te kopen maar ja.. Toch wel duur..
Die Lord of the Rings tabakken zijn op ebay te vinden. Maar dat zijn toch maar tabakken die voor shows worden gemaakt in beperkte oplages?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4040
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Martin Romijn »

Arno schreef:
Martin Romijn schreef:Denk dat het wel snor zit met de terugkomst van deze tabak Arno. Hmm...persoonlijk had ik liever gezien dat Greg Pease zijn Bohemian Scandal weer terug op de markt kon brengen....
Tsja, Syrische latakia he? :? Heb je Wilderness al eens geprobeerd? Daarin zit dezelfde Syrische latakia. Je zal het verhaal vast wel kennen maar de voorraad van McClelland (dezelfde Syrische latakia als GL Pease) lag ten tijde van de warenhuisbrand ergens anders. Laatst las ik op smokers forum dat ze Wilderness waarschijnlijk nog maar 2 à 3 jaar kunnen produceren en daarna is het op.. Zo af en toe bestel ik dus een extra blikje om te bewaren :wink:
Maar echt wauww dat jij Bohemian Scandal kent! :D Ik heb wel eens zitten twijfelen om zo'n blik op ebay te kopen maar ja.. Toch wel duur..
Die Lord of the Rings tabakken zijn op ebay te vinden. Maar dat zijn toch maar tabakken die voor shows worden gemaakt in beperkte oplages?
Heb destijds een flinke sample mogen ontvangen van Bohemian Scandal. Was een goede tabak...nu niet meer te betalen op e-bay. Je bedoeld de LOTR tabakken van Pease ? Die werden een aantal jaar op rij gemaakt door Greg in beperkte oplage, en werden speciaal gemaakt voor de jaarlijkse NASPC shows (The North American Society of Pipe Collectors)
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Vandaahl »

Die Lord of the Rings tabakken zijn op ebay te vinden. Maar dat zijn toch maar tabakken die voor shows worden gemaakt in beperkte oplages?
Serieus Arno? Wat gebruik jij dan als zoektermen? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen.
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie komt terug!!!

Bericht door Arno »

Vandaahl schreef:
Die Lord of the Rings tabakken zijn op ebay te vinden. Maar dat zijn toch maar tabakken die voor shows worden gemaakt in beperkte oplages?
Serieus Arno? Wat gebruik jij dan als zoektermen? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen.
Amerikaanse ebay dan he? Dus dan is het de vraag of ze naar Nederland willen verschepen.. http://www.ebay.com/sch/Tins-/38053/i.h ... 6.c0.m1538
Afbeelding

Plaats reactie