Uit de pijpenkliniek

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Als een paar dagen gedemonteerd laten liggen niet werkt rag ik meestal even met een blokje bijenwas over het te monteren deel van de steel. De volgende keer dat je rookt trekt de was in het hout en vult het een beetje. Eigenlijk besef ik me nu pas dat bijenwas eigenlijk mijn oplossing is voor alle problemen rond de pijp ;)!

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Harmen schreef:Als een paar dagen gedemonteerd laten liggen niet werkt rag ik meestal even met een blokje bijenwas over het te monteren deel van de steel. De volgende keer dat je rookt trekt de was in het hout en vult het een beetje. Eigenlijk besef ik me nu pas dat bijenwas eigenlijk mijn oplossing is voor alle problemen rond de pijp ;)!
Donders, wat een geinig idee!

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Gekregen van een moeder van een vriend, komt uit een geslacht van pijpenmakers uit Aken. Laatst mee naar Schneiderwind geweest, prachtig!

Maar goed, als het in de jaren 60/70 werkte zal t nog wel de truc doen :lol:!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

En zo hebben we er weer een mooie tip bij, mijn BB United Colors is ook wat losjes gaan zitten, nog niet té, maar wel merkbaar.
Was m'n eerste pijp en voorheen nam ik het nog niet zo nauw met de afkoel en rustperiode van een pijp,.... m'n eigen schuld dus, maar wellicht biedt dit uitkomst.
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Harmen schreef:Gekregen van een moeder van een vriend, komt uit een geslacht van pijpenmakers uit Aken. Laatst mee naar Schneiderwind geweest, prachtig!

Maar goed, als het in de jaren 60/70 werkte zal t nog wel de truc doen :lol:!

Zeg, heeft die dame nog meer van dergelijke wijsheden in opslag?
Voor zulke personen vaak leuk om oude herinneringen op te halen, en wellicht worden wij er wijzer van!

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Ik zal er een keer expliciet naar vragen, tot nu toe is het meer isn de trant "Als wier vruuger staf hatten..." Prachtig alleen al dat accent :P!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Harmen schreef:Laatst mee naar Schneiderwind geweest, prachtig!
Leuk voor een toekomstige meeting, zou daar een rondleiding voor een klein gezelschap liefhebbers te regelen zijn ?

Misschien brutaal, maar wij hebben nu eenmaal de halve wereld :wink:
Afbeelding

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Ehm... Schneiderwind is een tabakszaak waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat er maximaal 3 harmens zich vrij in kunnen bewegen. En de daadwerkelijke "etalage" bevind zich ook echt aan de buiten kant :D!

Je staat dus een uur of wat te kijken in de etalage, loopt naar binnen, negeert alle (sorry, vind t spul gewoon niet te zuipen) whiskey-snobs en koopt je spul. 5 Minuten en je staat al weer buiten.


Maar om even een citaat aan te halen: we staan in de file voor een parkeer garage: moeder tegen vader:"ach, gaan jullie maar alvast naar Schneiderwind" waarop vader antwoord: "maar op dat bord staat dat je maar een half uur moet wachten... Das niet genoeg!"

illustreert genoeg dacht ik :lol:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ow :oops: ik had iets anders verwacht :D

Niet handig dus voor een groep pijprokers en daarbij, een extreem korte 'rondleiding' :wink:
Afbeelding

Plaats reactie