Voor het eerst vreemd gaan

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Jaauwk »

Zo, na wat speurwerk en recensies lezen kwam ik tot de conclusie dat de Kentuckey Bird een mooie tabak zou zijn om voor het eerst mee vreemd te gaan. Dit is een Burley met Virginia gemengt met wat rozenblaadjes. Het probleem is echter dat in mijn woonplaats. volgens mij niet meer mensen uit de pijproken dan ik alleen. Dus hier is bij de tabak en loten verkoper maar 1 soort tabak te koop. Dan maar naar de buren, hier veel meer keuze alleen de door mij beoogde was niet op voorraad. hij gaf aan deze wel voor mij te willen bestellen, nou dat moest dan maar.

Ik had me echter verheugd om vanmiddag na het eten vreemd te gaan, de teleurstelling was waarschijnlijk zo goed aan mij te zien dat de verkoper mij verraste met 2 samples van Stanwell. Dit zijn de Fruit en Vanilla en de Kir en Apple. Dus na het eten wordt het 1 van deze 2 tabakken stoppen en kijken of ik hier ook zo van genieten als mijn eigen mac Baren en Neptune.

Ik stop het wel in dezelde pijpen waar ik ook mijn andere tabak in rook, dit geeft toch geen problemen hoop ik? ik ben nog wel op zoek naar een betaalbare mooie pijp maar die heb ik nu natuurlijk nog niet.

Ik laat na het roken wel even in dit topic weten hoe het vreemdgaan is bevallen, ik vindt het eerlijk gezegd wel spannend

Groeten,

Jaauwk
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Arno »

Zo te zien rook je allemaal aromatics. Het kan allemaal gerust in 1 pijp :) Maar samples van Fruit and Vanilla en de Kir and Apple? Sterkte zou ik zeggen ;) Dit zijn tabakken die hier niet zo heel goed staan aangeschreven.. Maar met Neptune en dadelijk Kentucky Bird ben je op de goede weg!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Nekker »

Ik onderschrijf volledig wat Arno hier boven zegt, die Stanwell tabakken die je opnoemt zijn door mij ook als vreselijk bevonden. Maar als je Neptune en binnenkort dan de Kentucky bird graag rookt, dan ben je op de goede weg wat betreft aromatics. Ik persoonlijk rook zelden een aromatic. Daarom zou ik je willen aanmoedigen om een English Mixture ook eens een kans te geven. :D
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Jaauwk »

Inderdaad rook ik tot nu alleen maar aromatics, ik ben natuurlijk nog maagd op het gebied van vele tabakken maar de aroma heeft wel als voordeel dat er niet gauw geklaagd wordt wanneer ik een pijp stop. Nu roepen de jongens vaak, pa wanneer ga je weer roken? :D

Voor wat bereft de english mixtures wat beveel je dan aan generaal?

Jaauwk
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door robvoorburg »

Bovenstaande meningen deel ik eveneens, echter je hebt deze
samples nu eenmaal in je bezit en ik zou ze gewoon gaan proberen,
dan weet je wat er bedoeld wordt en je kan erover meepraten.

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door belphegor »

Ikzelf ben geen groot fan van de stanwel fruit & Vanilla.
Ik heb hem zelf ook. (aller eerste pakje dat ik ooit kocht) zo'n paar maanden geleden.
Ik denk dat ik hem wel nog een 2e kans ga geven maar dan als het mooi weer is.
Ergens in mijn hoofd heeft het idee zich genesteld dat dit een voorjaar/zomer tabak is.

Maar ja smaken verschillen.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Jaauwk »

Zoals beloofd mijn ervaring met de sample van Stanwell.

Hierbij dient in acht te worden genomen dat ik veel referntiekader heb natuurlijk, ik verglijk ze met de 2 tabakken die ik rook.

Ik heb na de lunch de kir en apple hetis een wat droge licht met donkere tabak, dat droge kan ook komen doordat het al wat langer bij de tabakzaak ligt. Het stopte niet makkelijk maar liet zich wel makkelijk aansteken. De beloofde aroma werd door mijn omgeving niet waargenomen. Het laat zich makkelijk roken en pijp blijft goed branden, ik heb allen op de helft van de pijp nog een keer moeten aansteken.

Nu de smaak, van de aroma was niet veel terug te proeven, het gaf een wat bittere smaak, en ook zat er een scherp randje aan op de tong ondaks dat ik er de rtijd voor heb genomen om te roken, rustig aan.
het kan absoluut niet wedijveren met mijn vertouwde tabak. ik zou er geen zakje van kopen.
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Master-Fan »

Arno schreef:Zo te zien rook je allemaal aromatics. Het kan allemaal gerust in 1 pijp :) Maar samples van Fruit and Vanilla en de Kir and Apple? Sterkte zou ik zeggen ;) Dit zijn tabakken die hier niet zo heel goed staan aangeschreven.. Maar met Neptune en dadelijk Kentucky Bird ben je op de goede weg!
ik las in de gauwigheid romantics.......past wel bij vreemdgaan ;) :mrgreen:
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Bommel »

:lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Bommel »

Als je toch inkopen ga doen Jaauwk, koop dan ook naast Neptune en Kentucky ook een pakje Alsbo Black.
Dan heb je gelijk een wat breder palet in aromatics waar vanuit je verder op onderzoek kan gaan.
Afbeelding

Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Jaauwk »

Heer Bommel,

Dank voor de tip, ik heb al wel Alsbo Cherry op mijn verlanglijstje staan, maar deze zet ik er dan gewoon bij. :mrgreen: zal mijn lief leuk vinden, de lijst breid zich namelijk langzaam aan uit.

Jaauwk.

Ps, ik heb uw persoontje in bloemen uitgebeeld gezien, ga er een fotootje van schieten en hier op het forum proberen te plaatsen. :lol: :lol:
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Voor het eerst vreemd gaan

Bericht door Generaal »

Jaauwk schreef:Inderdaad rook ik tot nu alleen maar aromatics, ik ben natuurlijk nog maagd op het gebied van vele tabakken maar de aroma heeft wel als voordeel dat er niet gauw geklaagd wordt wanneer ik een pijp stop. Nu roepen de jongens vaak, pa wanneer ga je weer roken? :D

Voor wat bereft de english mixtures wat beveel je dan aan generaal?

Jaauwk
Smaken verschillen é Jaauwk.
Ik rook geregeld 'n naar noten geurende WO Larsen Golden Dream.
Eentje die ook best in de smaak valt is de Amphora Original Blend.

Nu wat aroma tabakken betreft, de meesten denken te moeten proeven wat ze ruiken aan de tabak, maar dit is niet zo, en zijn dan telleurgesteld, uiteindelijk is het nog steeds tabak, en maar goed ook.

Als je 'n beetje verdiept, in de soorten tabak en naar hun natuurlijke eigenschappen kijkt, ga je misschien wel 'n tabak vinden die, zonder al te veel bijkomende aromatische toevoegingen, heel lekker en aangenaam gaat smaken en geuren.

Hetgeen ik ervaar, is dat veel aromatische tabakken, 'n tongue bite geven..
En wat de omstaanders waarnemen als je rookt, is weer iets anders, maar 'n Semois, pure tabak, ruikt echt wel heerlijk voor je omgeving.

En allerhande toevoegingen aan tabak, is vooral gedaan uit commercieel standpunt, omdat ze de jongeren willen aanzetten tot roken (de tabak fabrikanten), dit is hun grootste aanboormarkt en zoals je al gemerkt hebt, is alles wat zoet is...aantrekkelijker dan..

En als je echt zegt, dit soort tabak vind ik heerlijk (Virgina, Oriental, Latakia, enz.., kan je deze zelfs puur kopen en zelf 'n eigen samenstelling zien te bekomen, niet simpel!
gewoon ff m'n 2 cents.
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Plaats reactie