FALCON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Falcon info

Bericht door lestat »

wist niet dat die ook een jaarpijp hadden. Heb je er een foto van?
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Robert »

lestat schreef:wist niet dat die ook een jaarpijp hadden. Heb je er een foto van?
http://www.smoke.co.uk/acatalog/copy_of ... _Bowl.html
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Falcon info

Bericht door Wallace »

Falcon ontvangen, schoon gemaakt en gevuld met MacBaren first choice. Wat een genot en dat zonder filter. Pijp brand en blijft branden zonder problemen. Smaak is intens en zeker niet scherp. Hier een blij Brabo....... :mrgreen:
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

kiske

Re: Falcon info

Bericht door kiske »

Wallace schreef:Falcon ontvangen, schoon gemaakt en gevuld met MacBaren first choice. Wat een genot en dat zonder filter. Pijp brand en blijft branden zonder problemen. Smaak is intens en zeker niet scherp. Hier een blij Brabo....... :mrgreen:
Primaaaa!!!!

kiske

Re: Falcon info

Bericht door kiske »

Deze aanbieder heeft een groot aanbod van veel verschillende Falcon bowls. Ook de hiier gewilde snifterbowls en met en zonder meerschuim ketel. Prijzen vallen erg mee.

Let op!

Ik heb geen enkele ervaring met de betreffende aanbieder, maar vond het aanbod de moeite waard om hier te vermelden,

http://www.smoke-king.co.uk/acatalog/bu ... pipes.html

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

kiske schreef:Deze aanbieder heeft een groot aanbod van veel verschillende Falcon bowls. Ook de hiier gewilde snifterbowls en met en zonder meerschuim ketel. Prijzen vallen erg mee.

Let op!

Ik heb geen enkele ervaring met de betreffende aanbieder, maar vond het aanbod de moeite waard om hier te vermelden,

http://www.smoke-king.co.uk/acatalog/bu ... pipes.html
Ik wel. Is wat mij betreft een goede. Heb hen wel eens vaker genoemd (ik meen zelfs in dit topic) en Janneman ook.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

kiske

Re: Falcon info

Bericht door kiske »

teunis schreef:
kiske schreef:Deze aanbieder heeft een groot aanbod van veel verschillende Falcon bowls. Ook de hiier gewilde snifterbowls en met en zonder meerschuim ketel. Prijzen vallen erg mee.

Let op!

Ik heb geen enkele ervaring met de betreffende aanbieder, maar vond het aanbod de moeite waard om hier te vermelden,

http://www.smoke-king.co.uk/acatalog/bu ... pipes.html
Ik wel. Is wat mij betreft een goede. Heb hen wel eens vaker genoemd (ik meen zelfs in dit topic) en Janneman ook.
Forum is te groot om alles na te lezen. :mrgreen:

Blij dat het een betrouwbare is.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Eliminator »

Weet iemand of er ook falcon etuis te koop zijn kleiner dan die bij Danpipe ?
Danpipe verkoopt mooie leren tasjes voor 4 of 5 koppen (uit mn hoofd) en 2 complete Facon sets (dus met stem),..... dan loop ik nog met een flink pijpenetuis in mn zak (dé reden dat ik falcons heb gekocht om tijdens festivals zo min mogelijk bagage bij me te hebben).

Ik zoek eigenlijk een etuis voor 3 max 4 koppen en 1 stem, dus echt minimaal qua afmeting,......... maar bestaat zo iets ?!?
Afbeelding

kiske

Re: Falcon info

Bericht door kiske »

Eliminator schreef:Weet iemand of er ook falcon etuis te koop zijn kleiner dan die bij Danpipe ?
Danpipe verkoopt mooie leren tasjes voor 4 of 5 koppen (uit mn hoofd) en 2 complete Facon sets (dus met stem),..... dan loop ik nog met een flink pijpenetuis in mn zak (dé reden dat ik falcons heb gekocht om tijdens festivals zo min mogelijk bagage bij me te hebben).

Ik zoek eigenlijk een etuis voor 3 max 4 koppen en 1 stem, dus echt minimaal qua afmeting,......... maar bestaat zo iets ?!?
Niet moeilijk doen!
Pak een brillenkoker! 2 poetsdoekjes erin en je kunt alles veilig met iets ertussen opbergen.
Just a tip en ik heb er nog wel 1 liggen als je wilt.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Eliminator »

:D Iets dergelijk had ik ook al aan gedacht (niet zo zeer een brillenkoker maar een pennenetuis van de HEMA, maar wellicht is jouw idee nog beter) maar vroeg me gewoon af of iets dergelijk ook 'in het echt' bestaat
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6384
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Falcon info

Bericht door Wowbagger »

Eliminator schreef::D Iets dergelijk had ik ook al aan gedacht (niet zo zeer een brillenkoker maar een pennenetuis van de HEMA, maar wellicht is jouw idee nog beter) maar vroeg me gewoon af of iets dergelijk ook 'in het echt' bestaat
Ik gebruik zelf net zoals Kiske tipt, brillenkokers voor onderweg. Zoiets als deze:
Afbeelding
Stevig en erg makkelijk.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Falcon info

Bericht door Luys »

Neem zelf met gemak (zeker met twee falconstelen en drie koppen) een stuk of 4/5 pijpen in een etui voor 2 pijpen mee. Dan trek je zo'n armypants met grote zakken aan, en die etui verdwijnt in de ene zak, en tabak in de andere. Brillenkokers zijn ook een optie, maar hebben vaak een wat lompe, bolle vorm. Kan me voorstellen dat een pennenetui oid wat hoekiger is, en wat praktischer om in zo'n zak te steken.

Kwestie van uitproberen denk ik!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2013 16:21

Re: Falcon info

Bericht door Vinnie »

Ik voel ook wel wat voor een falcon. Voornamelijk omdat ik er ooit eentje gehad heb. De kennis die ik nu van dit systeem heb is meer dan ik in die tijd had... Ik kwam laatst ergens een falcon 2e hands op dit forum tegen. Wellicht binnenkort een pb'tje verzenden. Of zo'n falcon pipe of the year 2010. Krijg je gelijk een extra kop bij. Ik ben er nog niet uit.
Laatst gewijzigd door Vinnie op 13 mar 2013 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Luys schreef:Neem zelf met gemak (zeker met twee falconstelen en drie koppen) een stuk of 4/5 pijpen in een etui voor 2 pijpen mee. Dan trek je zo'n armypants met grote zakken aan, en die etui verdwijnt in de ene zak, en tabak in de andere. Brillenkokers zijn ook een optie, maar hebben vaak een wat lompe, bolle vorm. Kan me voorstellen dat een pennenetui oid wat hoekiger is, en wat praktischer om in zo'n zak te steken.

Kwestie van uitproberen denk ik!
Ja, en 1 steel en 3 koppen los in de zak van een motorjas gaat ook heel goed; je hebt meer moeite om een paar blikken tabak kwijt te kunnen in de zakken! Het is alleen altijd en eeuwig weer zoeken graaien en grabbelen naar die verrekte driepoter! :twisted:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

kiske

Re: Falcon info

Bericht door kiske »

teunis schreef:
Luys schreef:Neem zelf met gemak (zeker met twee falconstelen en drie koppen) een stuk of 4/5 pijpen in een etui voor 2 pijpen mee. Dan trek je zo'n armypants met grote zakken aan, en die etui verdwijnt in de ene zak, en tabak in de andere. Brillenkokers zijn ook een optie, maar hebben vaak een wat lompe, bolle vorm. Kan me voorstellen dat een pennenetui oid wat hoekiger is, en wat praktischer om in zo'n zak te steken.

Kwestie van uitproberen denk ik!
Ja, en 1 steel en 3 koppen los in de zak van een motorjas gaat ook heel goed; je hebt meer moeite om een paar blikken tabak kwijt te kunnen in de zakken! Het is alleen altijd en eeuwig weer zoeken graaien en grabbelen naar die verrekte driepoter! :twisted:
3 poter aan een touwtje om de nek zoals vroeger de huissleutel. Pijproken verjongt! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Eliminator »

Loop je geen risico als je de koppen regelmatig los in de zak knikkert dat het schroefdraad beschadigd ? Of valt dat wel mee ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Mwah, op de motor valt dat wel mee, heb een redelijk goede vering!

Ook los in de zak in de auto of tijdens een wandeling met de hond gaat ook nog wel.

De schroefdraad is volgens mij niet zo heel kwetsbaar. Natuurlijk moet ik niet gaan lopen hossen en springen of achter een stok aan rennen.... o nee, de HOND moet achter de stok aan.... :oops:

Afijn, je begrijpt het wel denk ik.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Falcon info

Bericht door Luys »

Nou zit ik spontaan te denken... Die stelen kunnen wel wat hebben, dus los in de zak is geen probleem. Voor wie de koppen toch wat bescherming wil geven: waarom niet een 'koppenzak' ipv een 'pijpzak'? Oftewel, maak van een lappie stof een zakje waar de koppen bovenop elkaar gestapeld in passen. Afsluiten met een trekkoordje: klaar.

En dan kan je nog kiezen om een sok te maken voor 3, 4, 5 of zelfs meer koppen. Een sok met een tussenschotje, zodat je twee rijen koppen hebt, etc.
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Falcon info

Bericht door Wallace »

Luys schreef:Nou zit ik spontaan te denken... Die stelen kunnen wel wat hebben, dus los in de zak is geen probleem. Voor wie de koppen toch wat bescherming wil geven: waarom niet een 'koppenzak' ipv een 'pijpzak'? Oftewel, maak van een lappie stof een zakje waar de koppen bovenop elkaar gestapeld in passen. Afsluiten met een trekkoordje: klaar.

En dan kan je nog kiezen om een sok te maken voor 3, 4, 5 of zelfs meer koppen. Een sok met een tussenschotje, zodat je twee rijen koppen hebt, etc.
Heb jij tijd over =D>
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Falcon info

Bericht door Luys »

Wallace schreef:
Luys schreef:Nou zit ik spontaan te denken... Die stelen kunnen wel wat hebben, dus los in de zak is geen probleem. Voor wie de koppen toch wat bescherming wil geven: waarom niet een 'koppenzak' ipv een 'pijpzak'? Oftewel, maak van een lappie stof een zakje waar de koppen bovenop elkaar gestapeld in passen. Afsluiten met een trekkoordje: klaar.

En dan kan je nog kiezen om een sok te maken voor 3, 4, 5 of zelfs meer koppen. Een sok met een tussenschotje, zodat je twee rijen koppen hebt, etc.
Heb jij tijd over =D>
Hmm, dat wel... Maar ben niet zo handig met naaien :oops: :mrgreen:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Falcon info

Bericht door Bommel »

Luys schreef:
Wallace schreef:
Luys schreef:Nou zit ik spontaan te denken... Die stelen kunnen wel wat hebben, dus los in de zak is geen probleem. Voor wie de koppen toch wat bescherming wil geven: waarom niet een 'koppenzak' ipv een 'pijpzak'? Oftewel, maak van een lappie stof een zakje waar de koppen bovenop elkaar gestapeld in passen. Afsluiten met een trekkoordje: klaar.

En dan kan je nog kiezen om een sok te maken voor 3, 4, 5 of zelfs meer koppen. Een sok met een tussenschotje, zodat je twee rijen koppen hebt, etc.
Heb jij tijd over =D>
Hmm, dat wel... Maar ben niet zo handig met naaien :oops: :mrgreen:
Ik kan nu een hele flauwe opmerking plaatsen, maar dat doe ik uit respect niet. :mrgreen:
Maar wat dachten jullie van sneeker sokjes en deze dicht binden met vuilniszakbinders?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Falcon info

Bericht door Luys »

Bommel schreef:
Luys schreef: Ik kan nu een hele flauwe opmerking plaatsen, maar dat doe ik uit respect niet. :mrgreen:
Maar wat dachten jullie van sneeker sokjes en deze dicht binden met vuilniszakbinders?
Valt me van je tegen Bommel; ik kopte hem nog wel in :P

'sneeker sokjes'??? Wasda?
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Eliminator »

Dat benne van die halve sokjes volgens mij, alleen het voetje zeg maar (voor in de sneakers ?!)

Maar om even terug te komen op mijn vraag, een kleine variant van de DTM falcon-etui is er dus niet, dan gaan we inderdaad maar eens kijken of we iets creatiefs kunnen verzinnen (sneaker sokjes gaan het denk ik niet worden, by the way, zie me al staan op een metalfestival :roll: :lol: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Als je nu de koppen, elk apart, in een stuk keukenpapier verpakt en dan 'los' in de jaszak?

Na het roken moet je toch even de pan uitvegen, en dat kan dan mooi met dat stuk keukenpapier.

Een papieren zakdoekje kan je uiteraard er ook voor gebruiken....
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 feb 2013 21:48
Locatie: Zuid West Brabant

Re: Falcon info

Bericht door Stephan1978 »

Hoi iedereen,

Ik heb m'n nieuwe Falcon net binnen en ik zie dat er een rubber packing onder de koppen zit. Hoort dit zo of is dit slechts een tijdelijke bescherming die weggehaald dient te worden?

Alvast bedankt,

Groeten,

Stephan
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Falcon info

Bericht door robvoorburg »

Die pakking maakt onderdeel uit van de pijp. Ik vermoed dat deze
is aangebracht om ervoor zorg te dragen dat er geen valse lucht
wordt aangezogen tijdens het roken.

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 feb 2013 21:48
Locatie: Zuid West Brabant

Re: Falcon info

Bericht door Stephan1978 »

Als die packing versleten is kun je die dan nog nabestellen? Of moet je dan improviseren?
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Falcon info

Bericht door robvoorburg »

Dat vroeg ik mij destijds ook af.
Nooit gehoord of gelezen dat deze ring vervangen zou
moeten worden.

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Robert »

Stephan1978 schreef:Als die packing versleten is kun je die dan nog nabestellen? Of moet je dan improviseren?
Ik rook hem gewoon zonder pakking en zonder filter.
Gaat prima!
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door janneman »

De ring tussen kop en metalen onderkant is bij mij van een tamelijk stevige kunststof, en die lijkt voor de eeuwigheid bedoeld, het is geen pakking zoals ik die uit motoren en dergelijke ken :D
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Plaats reactie