DUNHILL

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

tsja, euhm...

http://www.muziekhandeljoosten.nl/conte ... taren.html

:wink:


Het is maar wat je voor je hobby kwijt wil he...
Koninklijke Eikel Des Forums.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ook belachelijk :-)

Ik speel gewoon op Swing en da's veel waar voor je geld.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Tuurlijk.
Ik wilde maar aantonen dat je overal mensen vindt die graag nog wat meer geld uitgeven.
Wielertoeristen-met-bierbuik die 3000 Euro over hebben voor een fiets bv...

(of amateurtrombonisten die een toeter van 2500 Euro hebben... :oops: )
Koninklijke Eikel Des Forums.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Verstandige mensen kennen hun grenzen.

Ben toeschouwer in het leven en kan er wel om glimlachen. Ooit zag ik tijdens de wintersport een mevrouw en meneer compleet gekleed gaan om te gaan skien, maar dat moesten ze eerst nog even leren.

Tal van vermakelijke voorbeelden meegemaakt, wanneer je er oog voor hebt een prettige bezigheid.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

robvoorburg schreef:Verstandige mensen kennen hun grenzen.

Ben toeschouwer in het leven en kan er wel om glimlachen. Ooit zag ik tijdens de wintersport een mevrouw en meneer compleet gekleed gaan om te gaan skien, maar dat moesten ze eerst nog even leren.

Tal van vermakelijke voorbeelden meegemaakt, wanneer je er oog voor hebt een prettige bezigheid.
Haha, die kennen we tijdens het jachtgebeuren ook. (Van mij mag het allemaal trouwens hoor!) De duurste geweren met bijpassende outfit maar weinig schietervaring! :wink:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Een paar jaar geleden sprak ik een man die keukens met de hand maakt. Hij had een opdracht gekregen van een Nederlander met als residentie Belgie.
(nouveau riche?)

Deze man liet dus een kostbare handgemaakte keuken in zijn huis plaatsen, terwijl hij nog niet in staat was een ei te bakken.

Dan heb je toch gegeten en gedronken?

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Waar zullen ze dat boek over jade gekocht hebben? Bij Boekenvoordeel?
Geef mij maar een normale Dunhill en zonder de poppenkast er om heen.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ooit was ik bij een geslaagd aannemer. Hij had voor zichzelf een enorm pand gebouwd.
Nu zijn dit de moeilijkste panden om weer kwijt te raken want zo;n meneer stopt al zijn kennis, kunde en materiaal in 1 pand.

Maar goed trots als een pauw mochten wij het bekijken. Bij de badkamer aangekomen sprak zijn vrouw de onsterfelijke woorden: "En dat legbad heeft mijn man er zelf ingelegen."

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik heb een nachtje geslapen over deze Dunhill uitspatting. Is er iets aan de hand dat ze zoiets maken?

Zou het kunnen wezen dat ze serieuze concurrentie van b.v. een Winslow
ervaren. Ik ken hun verkoopcijfers niet, maar toch.

Ik geloof dat Winslow zo'n 25 jaar zelfstandig is. Wanneer zijn naam hier op het Forum begint rond te zingen, dan beperkt zich dat niet tot ons clubje alleen.
Pijprokers zijn eigenzinnige mensen, die kwaliteit niet alleen waarderen, maar ook herkennen.

De Denen hebben vanaf eind jaren 50 van de vorige eeuw de ontwikkeling van de free-hand in gang gezet. Langzamerhand heeft dit een volwassen niveau bereikt. Geen concessies aan materiaal en afwerking.
Daarnaast hebben veel mensen (ik in ieder geval wel) zo langzamerhand het conventionele pijpmodel na meer dan 30 jaar pijproken wel zo'n beetje gezien.

Inmiddels heb ik voldoende Winslows om van te genieten en doe dat dan ook. Ze roken superieur.

Wel ben ik blij dat ik nu pas een jaar dit merk rook. Zodoende heb van jongs af aan de hele weg af kunnen leggen. Van mandjespijp tot heden.
Datzelfde geldt ook voor pijptabak.

Deze weg moet je zelf afleggen. Natuurlijk kan je de ervaringen van mensen hier lezen, maar dat zijn persoonlijke ervaringen, die je hooguit kan vergelijke met de jouwe.

Wanneer je als pijproker gelijk van wal steekt met het beste dat voorhanden is, dan leer je niet wat goed en wat rotzooi is. Daar moet je zelf achter komen.
Dit is geen armoe, dit is nou net een van de zaken die pijproken zo leuk maken en houden.

Ik durf rustig hier te schrijven dat ik nog iedere dag leer in zijn algemeenheid en over pijproken in het bijzonder.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

janneman schreef:Grijns, typisch Dunhill; de rest is minstens zo belangrijk als de pijp. Wel mooi, maar toch een tikkeltje begrotelijk voor mij...

Eigenlijk vind ik Dunhill op z'n sterkst met hun volstrekt normale klassieke pijpen. Zoiets als dit zou ik misschien liever van een Deens georiënteerde maker willen zien, of van een Italiaan. Ik denkd at die nog net een stap verder zouden kunnen gaan.
Zoals ik al vaker heb geschreven, voor dat geld heb je 3 PC's van Winslow en misschien nog wel een D'tje of E'tje erbij, als je een beetje zaken doet met de evrkoper. Of 5 A'tjes, dus werkelijke topkwaliteit (A en PC van Winslow). Waar je dus al die prachtige nerven in het hout wél ziet. Dat vind ik zo jammer van Dunhill. Ze maken ongelooflijk goede pijpen, mooie klassieke modellen, maar altijd gelakt of gezandstraald.

Ik heb die Jade van Dunhill op de beurs in Dortmund gezien. Werkelijk een mooie set, maar belachelijke prijs. Als iemand echt interesse heeft, kan ik weleens vragen wat de bodemprijs moet zijn, waarschijnlijk enkele honderden euro's lager dan die € 2450.

Gebruikersavatar
Ronnie de Ponnie
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 jul 2010 13:05
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronnie de Ponnie »

Wat zou je moeten roken in zo'n pijp ?
Clan ?
I'm thinking, Lewis...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Vloeken in de kerk is één ding, maar schijten op het altaar..

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

:D :D

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Het is mij ooit overkomen dat een pijp doorbrandde.
Gelijk al bij het inroken, blijkbaar een zacht stukje of zo in de ketel van de pijp.

Laat het nou een Dunhill geweest zijn. Overigens mocht ik zonder gedoe bij meneer De Graaff een nieuwe uitzoeken.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Dit vind ik nou een mooie Dunhill, alleen al door de aparte klassieke kleur:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

De prijs is zo gewoonweg belachelijk duur, dat ik de pijp er bijna lelijk door ga vinden... :roll:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Het is een Ruby Bark van Dunhill.
Ik heb er eentje vrijwel hetzelfde als op de foto, echter met een fraaiere nervatuur.
De rode kleur verdwijnt niet na veelvuldig gebruik.
Ik weet het niet meer precies, maar ze kostte meen ik € 325,--

Rookt goed

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Klopt hij is in Nederland te koop voor ca. € 400 bij de detaillist. In Engeland krijg je hem via internet voor plm € 250.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

dr. Watson schreef:Klopt hij is in Nederland te koop voor ca. € 400 bij de detaillist. In Engeland krijg je hem via internet voor plm € 250.
Wat een ENORM prijsverschil! :oops:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Kopen via Engeland (Ebay) kan inderdaad behoorlijk wat in de prijs schelen..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronnie de Ponnie
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 jul 2010 13:05
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronnie de Ponnie »

Daar ben ik ook achter gekomen ja.
In het geval van bijvoorbeeld een Peterson System 303 scheelt dat maar liefst 35,75 euro.
I'm thinking, Lewis...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Realiseer je dat we op die manier wel elke winkel de nek omdraaien... Een winkel die per maan 3000 euro aan huur moet ophoesten kan nooit concureren met internetwinkels...
Ik schreef het al eens eerder: door het goedkoopste te zoeken, raken we het beste kwijt...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

janneman schreef:Realiseer je dat we op die manier wel elke winkel de nek omdraaien... Een winkel die per maan 3000 euro aan huur moet ophoesten kan nooit concureren met internetwinkels...
Ik schreef het al eens eerder: door het goedkoopste te zoeken, raken we het beste kwijt...
Ben ik het helemaal mee eens alleen de meeste tabakswinkels hebben niet echt een grote hoeveelheid aan pijpen en tabak en bij pijpen vaak maar 1 merk. Dit is wat het internet zo aantrekkelijk maakt enja ook het prijsverschil.

Gebruikersavatar
Ronnie de Ponnie
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 jul 2010 13:05
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronnie de Ponnie »

Helemaal waar, helaas.
Daarbij is het voor de meeste winkels onmogelijk om er een fatsoenlijke voorraad op na te houden.
Gevolg is dus dat je op internet tig meer keer keus hebt.
In Zwolle heb ik tot nu toe welgeteld een (1) Peterson zien hangen.
En dat was dan ook nog een abominabel exemplaar dat er waarschijnlijk al jaren hing, en voor een prijs die gezien die staat niet meer te rechtvaardigen was.
Dus wat moet je dan ?

Die strijd is allang verloren.
En ik betreur dat ook, want zeker met zoiets als een pijp is het zaak dat je die vantevoren kunt vasthouden, testen, het hout bekijken etc.
Voor tabak ligt dat al weer anders, hoewel je dan het advies van de handelaar mist.
I'm thinking, Lewis...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Gelukkig heb ik voldoende pijpen zodat ik mij geen zorgen hoef te maken over de aanschaf ervan. Wanneer ik ergens tegen aanloop kan ik overwegen haar te kopen.

Via het internet zal ik nooit een pijp kopen. Moet het kunststuk in mijn handen kunnen houden, het gewicht schatten, naar de afwerking en de nerf kunnen kijken.
Daarnaast maak ik er wel eens een dagje van wanneer ik wat tabak wil hebben, ga ik eens naar een speciaalzaak die niet gelijk in mijn regio zit.
(ik hou mezelf een beetje voor de gek, hoop natuurlijk tegen een model aan te lopen dat mij aanspreekt)
Van zo'n dagje kan ik als een kind genieten. Wanneer er toevallig niets van mijn gading tussenzit, dan kan ik daar ,anders dan vroeger, goed mee leven.


Poul Winslow verkoopt zijn pijpen via internet, maar gaat tevens jaarlijks een aantal zaken in Europa af omdat hij weet hoe belangrijk de meeste pijprokers het produkt aan den lijve willen meemaken.
Dat ik in een winkel duurder uit ben dan op internet begrijp ik, maar daar heb ik gezien de lol die ik ervan heb geen moeite mee.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

De jacht naar een nieuwe pijp is een soort dagje uit.
Geldt overigens ook voor nieuwe tabak vind ik.
Zo veel mogelijk winkels langs en maar kijken en betasten.
En het gekke is, ik koop een eventuele pijp dan steevast in de winkel die ik het eerst bezocht.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Dat komt mij wel bekend voor Bommel!

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

kanteldeur pijp

Bericht door multiballs »

kanteldeur pijp,
wel apart,niet mijn pijpje....

DUNHILL's family HARDCASTLE's Nutt HURRICANE Pipe


Afbeelding


http://cgi.ebay.com/DUNHILLs-family-HAR ... 3cb29c7a6e

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

wel handig heb je meteen een pijpdekseltje

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Vind hem er inderdaad niet mooier van geworden, maar super handig is het wel voor buiten, zeker nu de winter er weer aan zit te komen.
Toch wel lekker een pijpje bij je als je met de hond naar buiten moet, ook van de winter !
Afbeelding

Plaats reactie