Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

PietGeniet schreef: 27 dec 2022 11:52 Enkele weken geleden wat kerstcadeautjes in Duitsland uitgezocht. Van Peter Heinrich's bracht ik mee (van links naar rechts):
Mastro Gepetto POY 2021, Sarah Eltang en een Dunhill Freehand,

en van Tabakhaus Falkum in Miltenberg (hele mooie zaak trouwens met hele vriendelijke mensen ook):
de Dunhill Prince 4407, de half bent van Ludwig Lorentz en de "Infinity" van Frank Jacob.

Ik heb er al een paar van gerookt en ze bevallen prima. Voor dit jaar staat de PKZ in de kast en ik probeer dat nu langere tijd aan te houden.


Afbeelding
Uhmm, ik zie toch 3 Dunhills?

Afbeelding

Oh wacht, Ludwig Lorenz heeft ook een stip :oops: Die Dunhill freehand is erg mooi! De prince lijdt aan het "filter-syndroom". Oftewel, een te dikke tige (waar de filter in moet) voor zo'n elegante vorm. Maar goed, ik ben ook een prince-snob :wink:
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Die Dunhill Freehand is 'n juweeltje. Met 2023 op komst zou je toch weer even contact met je broer moeten opnemen denk ik..................... :roll:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

PietGeniet
Berichten: 710
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door PietGeniet »

Arno schreef: 27 dec 2022 15:37
PietGeniet schreef: 27 dec 2022 11:52 Enkele weken geleden wat kerstcadeautjes in Duitsland uitgezocht. Van Peter Heinrich's bracht ik mee (van links naar rechts):
Mastro Gepetto POY 2021, Sarah Eltang en een Dunhill Freehand,

en van Tabakhaus Falkum in Miltenberg (hele mooie zaak trouwens met hele vriendelijke mensen ook):
de Dunhill Prince 4407, de half bent van Ludwig Lorentz en de "Infinity" van Frank Jacob.

Ik heb er al een paar van gerookt en ze bevallen prima. Voor dit jaar staat de PKZ in de kast en ik probeer dat nu langere tijd aan te houden.


Afbeelding
Uhmm, ik zie toch 3 Dunhills?

Afbeelding

Oh wacht, Ludwig Lorenz heeft ook een stip :oops: Die Dunhill freehand is erg mooi! De prince lijdt aan het "filter-syndroom". Oftewel, een te dikke tige (waar de filter in moet) voor zo'n elegante vorm. Maar goed, ik ben ook een prince-snob :wink:
Hoogstwaarschijnlijk heb je gelijk Arno, maar ik vond hem toch mooi en hij rookt prima. Ik denk dat de stand van de fotograaf (ikzelf dus) ook nog een negatieve invloed heeft. Ik begin de prince overigens ook steeds meer te waarderen.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel meer zonder filter begin te roken, daarvoor eigenlijk altijd met.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Enorme pipa bakkie as, heeft ooit wat ingezeten.

Waarom kan ik geen pheuto meer hier planten, iemand ook last van???
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Nee.

Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Afbeelding
Als tussendoortje weer eens wat besteld bij van 't Veen .

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Fijne sigaren al hou ik 't op halve Corona's tegenwoordig. Mooi en eerlijk bedrijf dat prima sigaren levert tegen 'n meer dan mooie prijs. In de loop der jaren nog geen "foute" sigaar tegen gekomen daar. Geen loslatend of overmatig gedroogd dekblad waargenomen ooit. Mag op onze Nationale Erfgoed lijst dit bedrijf. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Luys »

oehoe schreef: 16 jan 2023 22:00 Mag op onze Nationale Erfgoed lijst dit bedrijf. :D
Hear, hear! :D
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Martin Romijn »

Afgelopen dagen wat ouder spul mogen ontvangen, 50 sigaretten in blik (vacuüm) uit 1950 en McClelland Tudor Castle uit 2009....minder oud maar bijna niet meer aan te komen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

Gaaf!
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

BelgianGourmand
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door BelgianGourmand »

't Was me wel de off-day vandaag. Gelukkig struikelde ik bijna over het pak dat de BPost-meneer plompverloren voor m'n deur had laten staan (de buren waren nochtans thuis :roll: ). Die doos openmaken maakte meteen weer heel wat goed: hoard of the day ... :D

AfbeeldingGelagerde tabakken

Hm, waar zullen we eens mee beginnen ...

Excuus voor de bescheten foonkwaliteit, maar het moest even snel gaan.

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door GR69 »

😃Das een beste bult.
Veel plezier ervan.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Fraaie verzameling van lekkere tabak. Laat het je smaken.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

De laatste uit de verzameling van Agarapijp. 'n Juweeltje van 'n Big Ben.

En Rob, ik ben je nog steeds die smoking selfie met jouw pijp schuldig. Komt ergens ooit..............
Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Martin Romijn schreef: 19 jan 2023 21:57 Afbeelding
Lange tijd één van mijn favourite sigaretten geweest, maar voor mij waren dat al de kartonnen verpakkingen. Ik meen me te herinneren 2 x 10 sigaretten in papier/alu folie.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

BelgianGourmand schreef: 19 jan 2023 22:34 't Was me wel de off-day vandaag. Gelukkig struikelde ik bijna over het pak dat de BPost-meneer plompverloren voor m'n deur had laten staan (de buren waren nochtans thuis :roll: ). Die doos openmaken maakte meteen weer heel wat goed: hoard of the day ... :D

AfbeeldingGelagerde tabakken

Hm, waar zullen we eens mee beginnen ...

Excuus voor de bescheten foonkwaliteit, maar het moest even snel gaan.
Mooie vangst! Motzek's Herbst 84, yummie :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

oehoe schreef: 01 feb 2023 19:53En Rob, ik ben je nog steeds die smoking selfie met jouw pijp schuldig. Komt ergens ooit..............
:lol: :lol: Pijprokers zijn geduldige mensen...

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Bedankt voor je geduld.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

BelgianGourmand
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door BelgianGourmand »

Vondst van de dag: Dobie's Four Square Original Mixture. Op het 4oz.-blik wordt nog 'Made in Scotland' vermeld, wat het waarschijnlijk dateert van voor 1940. Het vaccuumslot is verbroken, maar de rubber is nog soepel en de binnenkant van het blikje is nog maagdelijk. Het heerlijke latakia-aroma wuift je nog zo tegemoet. Deze gaan we dus heel voorzichtig terug bevochtigen ... .

Met juffrouw Stanwell 83 sandblast op de foto, een pijp uit de vijftiger jaren die terug helemaal op orde gezet is. Nu nog wachten op obsidiaanolie en een goede pipe polish en ze ziet er weer uit als nieuw. Ze rookt nog een beetje nukkig, maar ik heb ze dan ook helemaal teruggezet tot op het hout.

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Dat ziet er zeer spannend en wellicht ook veelbelovend maar misschien teleurstellend uit. Ik kijk uit naar je review.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

Mooie vondst. Heeft dit blik ook een zwartrubberen 'afdichtring' met de tekst: pierce with knife to open?

Ik had ooit een blik curlies van hetzelfde merk liggen met een degelijke sluiting. Helaas met een volledig uitgedroogde en niet te reanimeren inhoud. Nu nog een recenter blik op de plank met een meer gangbare afdichting.

Benieuwd naar je bevindingen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

BelgianGourmand
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door BelgianGourmand »

Oude tabakken zijn zoals oude wijn: je moet ze nemen zoals ze zijn. Soms loopt het eens mis, soms is het groots, of vanalles ertussenin. Even krachtige smaken verwachten als van jonge tabakken doe ik niet. Ik kan integendeel genieten van de zeer subtiele en complexe intensiteit van oude tabak. Ik heb net een blik 20 jaar oude Flying Dutchman Aromatic gereanimeerd, zonder er al teveel van te verwachten. Wel, dat aromatische tabakken niet bewaren, is hier wel afdoende mee ontkracht: de aroma's zijn er nog altijd, zij het subtiel, en verweven zich wondermooi met de klassieke baaiaroma's. Het mondgevoel is fluwelig en crèmig als een luchtige banketbakkersroom. Echt ontzettend lekker.
Net zo met wijn: onze smaakpapillen zijn doorgaans platgeslagen door de hevige en vooral extreem zoete smaken die we overal artificieel overlepelen, dus de finesse van een oude wijn proeven we zo niet meer. Het kost echter heel weinig moeite om onze smaaksensatie terug te kalibreren. En wat een wereld gaat er dan voor je open ... .
Ik schrijf er zeker wat over als ik 'm kan proeven.
Ribbon schreef: 04 feb 2023 22:31 Mooie vondst. Heeft dit blik ook een zwartrubberen 'afdichtring' met de tekst: pierce with knife to open?
Inderdaad, het was me eerst zelfs niet opgevallen!

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door arnhem »

Klinkt als een hele bijzondere tabak, zeker als die al zo oud is! Geniet ervan

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Johan86 »

Afbeelding
Prachtig dit. Rijd terug in de tijd

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

Vandaag even langs geweest bij Heinrichs in Köln City. Ik had gevraagd voor een aromatische tabak die niet fruitig is. Ze hebben me deze aanbevolen. Tevens een leuk boekje meegekregen met alle tabakken erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Gefeliciteerd. Ik ken de tabakken niet maar misschien is het voor iedereen hier wel leuk 't bijkomende boekje in te scannen, te fotograferen en te posten hier. Je zou er velen mee plezieren en inspireren denk ik.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

oehoe schreef: 18 feb 2023 20:51 Gefeliciteerd. Ik ken de tabakken niet maar misschien is het voor iedereen hier wel leuk 't bijkomende boekje in te scannen, te fotograferen en te posten hier. Je zou er velen mee plezieren en inspireren denk ik.
Ik zal het morgen proberen, echt een leuk boekje. Ze hebben zoveel tabakken, niet normaal.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

junksculp schreef: 18 feb 2023 21:31
oehoe schreef: 18 feb 2023 20:51 Gefeliciteerd. Ik ken de tabakken niet maar misschien is het voor iedereen hier wel leuk 't bijkomende boekje in te scannen, te fotograferen en te posten hier. Je zou er velen mee plezieren en inspireren denk ik.
Ik zal het morgen proberen, echt een leuk boekje. Ze hebben zoveel tabakken, niet normaal.
Ze staan ook gewoon op de site van heinrichs... scheelt wat werk.
Groet, Mark

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

't Werk is reeds geschied. Bedankt voor je reactie overigens. Ik hou van soep na 't toetje. :mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Sidekickelvis »

Afbeelding
Peterson Manx Meerschaum met Peterson systeem en een P-lip. Aangepast door een kennis bij Gubbels zodat er een 9mm filter in kan. Rookt voortreffelijk!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie