Zolder - vondsten

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vdmoorg
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:14
Locatie: Zarren (B)

Zolder - vondsten

Bericht door vdmoorg »

Mijn zoon kwam deze voormiddag langs met een zolder-vonds.

Bij het helpen leegmaken van de inboedel van de overleden vader van een vriend krijg hij deze 3 blikken ( 2 geseald en vacuüm , het derde geopend nl de standard mixture) samen met een mooie Big Ben pijp.

Ik sta voor een dilemma met de 2 gesloten blikken ( open maken - ongeopend bewaren - verkopen).

Het moet van voor 2000 zijn, want naast de takszegel die aangeeft "onbeperkt", staat op de bodem ook nog een etiket in BFR.

Wie ondervinding heeft met oude tabak, graag advies.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door The_Undertaker op 12 mei 2024 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel gecorrigeerd

Gebruikersavatar
vdmoorg
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:14
Locatie: Zarren (B)

Re: Zolder - vondsen

Bericht door vdmoorg »

VondsTen natuurlijk :-(

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 602
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Zolder - vondsten

Bericht door Faab »

Wat een prachtige vondsten n.a.v. iets minder fortuinlijks uiteraard.

Ik snap het dillema. Ik denk dat ik zelf toch op een goed moment een blik zou openen en ervan zou gaan genieten. Maar ik zou dat moment dan wel weer lang kunnen uitstellen.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1592
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Zolder - vondsten

Bericht door Geoff »

Niet openen en mijn richting opsturen kan/mag natuurlijk altijd! :mrgreen:

Maar zonder zwans; als ik in jouw plaats was, hield ik dit gesloten (als in vacuum) bij tot een bijzondere gelegenheid. Ik denk aan een trouw, geboorte, trouwverjaardag...
Maar, hé, dat is mijn persoonlijke mening...
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

dave22
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 jul 2023 01:08

Re: Zolder - vondsten

Bericht door dave22 »

Behalve dan dat deze mixtures nu toch wel elke maand iets minder worden. Deze hebben hun hoogtepunt wat mij betreft al gehad.

Robbie-san
Berichten: 2087
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Zolder - vondsten

Bericht door Robbie-san »

Bijzondere vondsten. Als de vacuüm er nog op zit zal het meevallen met het verlies van smaak! Ooit mogen genieten van een heule oude Capstan, ik geloof dat deze uit de begin jaren 1900 kwam, die smaakte nog prima!
Ad impossibile nemo tenetur

dave22
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 jul 2023 01:08

Re: Zolder - vondsten

Bericht door dave22 »

Robbie-san schreef: 12 mei 2024 16:20 Bijzondere vondsten. Als de vacuüm er nog op zit zal het meevallen met het verlies van smaak! Ooit mogen genieten van een heule oude Capstan, ik geloof dat deze uit de begin jaren 1900 kwam, die smaakte nog prima!
Ja maar dat is virginia, dat blijft mooi :)

Plaats reactie